• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228540
+
-

نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران

جشن غدیر افتخار جامعه دینی

جشن غدیر افتخار جامعه دینی

درسال‌های گذشته رسم زیبایی در شهر تهران با عنوان جشن مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر شکل گرفته است که گستره عمیق فرهنگ ولایی را به نمایش گذاشته و تاثیرگذاری‌اش در ترویج فرهنگ علوی در حال سرایت به دیگر شهرهای کشور است.
این جشن از این نظر اهمیت دارد که عید غدیر و عید ولایت، یکی از بزرگ‌ترین اعیاد در جهان اسلام به شمار می‌رود. در این روز تمام جهان اسلام با پیامی که رسول اکرم(ص) به مسلمانان منتقل کردند گرداگرد امیرالمومنین (ع) جمع شدند.
به مناسبت این روز عزیز جشن بزرگ مهمانی 10 کیلومتری غدیر برگزار می‌شود تا این رویداد بزرگ فرهنگی بیش از پیش معرفی شود. ساعت‌ها گرد آمدن مردم در کنار یکدیگر آن هم با محوریت مفهوم والایی چون ولایت یکی از روش‌های ترکیبی بالا بردن روحیه معنوی جامعه است که مدیریت شهری با شناخت صحیح از این نیاز درسال‌های گذشته پیشگامانه عمل کرده است.
به هر روی، جامعه دینی ایران و به عبارتی دنیای تشیع هر روز در حال خلق و بازآفرینی روشی جدید برای انتقال مفاهیم والای دینی به جهان است. جهانی که عاری ازمعنویت شده و هر روز تشنگی به معارف دینی در آن بیش از پیش نمایان می‌شود. اربعین با مفهوم شهادت پیام‌رسان فرهنگ شیعی است وغدیر بازوی دیگری است برای نمایش فرهنگ ولایت. جشن غدیر را باید مهم دانست و در استمرار اجرای آن پافشاری کرد؛ چنانکه مدیریت شهری در دوره ششم بر روی آن اتفاق نظر داشته و این حرکت را نشان افتخاری برای جامعه دینی ایران می‌داند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید