• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 20 آذر 1397
کد مطلب : 40549
+
-

کارلتو در آنفیلد

هفته ششم و پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل جاری از امشب با برگزاری مسابقات گروه‌های A تا D آغاز می‌شود. چهره 5تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شده است و از میان تاتنهام، اینتر، ناپولی، پاری‌سن‌ژرمن و لیورپول، 3تیم دیگر هم راهی مرحله بالاتر خواهند شد. این تیم‌ها در گروه‌های B و C حضور دارند. در گروهA ، اتلتیکومادرید و بروسیادورتموند راهی یک‌هشتم شده‌اند و تنها بحث بر سر قرار گرفتن در رتبه نخست جدول است. در این بین شانس اتلتیکو بیشتر است و مردان دیه‌گو سیمئونه می‌توانند با پیروزی در خانه کلوب بروخه سرگروه شوند. بروخه در این گروه، سهمیه حضور در لیگ اروپا را به‌دست آورده است. در گروهD هم پورتو با 13امتیاز سرگروه شده و بازی آخر این تیم در خانه گالاتاسرای تشریفاتی است. البته حریف استانبولی برای رسیدن به لیگ اروپا به امتیازهای این بازی نیاز دارد. شالکه هم که تیم دوم گروه شده است، میزبان لکوموتیو مسکو خواهد بود. وضعیت لکوموتیو هم مثل گالاتاسرای است. آنها با یک امتیاز کمتر نسبت به حریف ترکیه‌ای، در رده چهارم قرار دارند و می‌خواهند سهمیه لیگ اروپا را در گلزن‌کرشن کسب کنند. اما جدال اصلی امشب در گروه‌های B و C رخ می‌دهد. در گروهB‌ بارسلونا که سرگروهی خود را مسجل کرده، میزبان تاتنهام است و اینتر در خانه از آیندهوون قعرنشین پذیرایی می‌کند. نراتزوری امیدوار است که اسپرز در نوکمپ مقابل بارسا پیروز نشود تا خودش بتواند با برتری مقابل آیندهوون راهی یک‌هشتم نهایی شود. 
در گروهC، ناپولی با یک مساوی مقابل لیورپول در آنفیلد راهی مرحله بالاتر می‌شود. حتی پیروزی 2 بر یک لیورپول هم رای به صعود ناپولی می‌دهد. کارلو آنچلوتی -سرمربی ناپولی- قسم خورده است که تیمش را به مرحله بعدی ببرد. جدال این دو تیم در آنفیلد بسیار تماشایی خواهد بود. آنچلوتی  زمانی که سرمربی چلسی بود، دوبار در آنفیلد به میدان رفت. یک‌بار را 2 بر صفر برد و بار دیگر را 2بر صفر باخت. او در دوران مربیگری‌اش در رئال‌مادرید هم با لوس‌بلانکوس به آنفیلد سفر کرد و آنجا 3 بر صفر برنده شد.
در بازی دیگر این گروه، پاری‌سن‌ژرمن در بلگراد به مصاف ستاره‌سرخ می‌رود تا با پیروزی راه خود را به مرحله بعدی بازکند. تساوی برای PSG می‌تواند خطرناک باشد. باتوجه به وضعیت بازی‌های رو در رو، در صورت تساوی سن‌ژرمن با ستاره‌سرخ و برتری لیورپول مقابل ناپولی، آنگاه مردان توماس توخل باید به لیگ اروپا تبعید شوند. در میان تیم‌های این 4گروه، پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا با 13گل زده، بهترین خط حمله را دارند و بروسیادورتموند با 2 گل خورده بهترین خط دفاع را. ناپولی، پورتو و بارسلونا هم تا به اینجای کار باختی را متحمل نشده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید