• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 مهر 1400
کد مطلب : 142104
+
-

مسابقه مچ‌اندازی در آنفیلد

کلوپ و پپ بار دیگر به هم رسیدند تا تیم‌هایشان یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته را برگزار کنند

مسابقه مچ‌اندازی در آنفیلد

بازی‌های سخت منچسترسیتی در ابتدای فصل ادامه دارد. تیم گواردیولا در این مقطع از فصل با حریفان بزرگی مثل آرسنال، تاتنهام، لستر، پاری‌سن‌ژرمن، چلسی و... بازی کرده و حالا ساعت19 امشب در آنفیلد نوبت رویارویی با لیورپول صدرنشین است. پپ اگر تیمش را از این پیچ خطرناک به‌سلامت عبور دهد که تا الان تقریبا این کار را کرده، بازی‌های ساده‌اش را ادامه می‌دهد و دوباره به شانس اول قهرمانی در همه تورنمنت‌ها تبدیل می‌شود. 126 ‌سال است که 2تیم با هم بازی می‌کنند و در سال‌های اخیر رقابت آنها شکلی جدی‌تر به‌خود گرفته است. دشمنی بین 2تیم مثل دشمنی و رقابت لیورپول با منچستریونایتد نیست اما از قدیم و از قرن18 رقابت‌ها و تضادهایی بین این 2 شهر وجود داشته که بر فوتبال هم سایه افکنده است. در 185مسابقه رودررو بین 2تیم، 88برد از آن لیورپول بوده و سهم سیتی از پیروزی‌ها 48 و تعداد مساوی‌ها 49 بوده است.

   2روز جلوتر از مسابقه امشب کلنگ افتتاح پروژه افزایش گنجایش ورزشگاه آنفیلد توسط رئیس باشگاه لیورپول زده شد تا گنجایش این ورزشگاه به 61هزار نفر برسد. این ورزشگاه هم‌اکنون 53‌هزارو394‌ نفر گنجایش دارد.
   همزمان تولد 2 ستاره برزیلی لیورپول هم بوده است. آلیسون یک روز پس از 29سالگی و فیرمینو یک روز بعد از تولد 30سالگی‌اش در این مسابقه به میدان می‌روند. فیرمینو به‌خاطر 2‌بار گلزنی به پورتو در بازی این هفته لیگ قهرمانان ممکن است به‌جای ژوتا در ترکیب ثابت قرار بگیرد. او مقابل تیم‌های بزرگ انگلیسی موسوم به تاپ6 عملکرد خوبی داشته است. منچستریونایتد (3‌گل و 3‌پاس‌گل)، منچسترسیتی (5‌گل و 5‌پاس‌گل)، چلسی (2‌گل و 3‌پاس‌گل)، آرسنال (8‌گل و 3‌پاس‌گل) و تاتنهام (5‌گل و یک‌پاس‌گل) کارنامه فیرمینو مقابل بهترین تیم‌های انگلیس بوده است.
   آرنولد به‌دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده، درست مثل تیاگو. در ترکیب منچستر هم گوندوغان و زینچنکو مصدومیت دارند و بنژامن مندی هم که در زندان به‌سر می‌برد.
   جردن هندرسون هم در بازی با پورتو چهارصدمین بازی‌اش را با پیراهن لیورپول انجام داد.
   لیورپول در 6بازی متوالی بیشتر از 3‌گل به ثمر رسانده و باید دید امروز هم می‌تواند این روند را ادامه دهد یا خیر.
   بعد از جیمی واردی که قاتل منچسترسیتی تحت هدایت گواردیولاست، سون هیونگ‌مین 7بار به تیم این مربی اسپانیایی در انگلیس گل زده و محمد صلاح با 6گل زده در رده سومین گلزنان برتر است؛ بالاتر از مسی که 5گل به سیتی گواردیولا زده.
   کلوپ از خرید تازه و 100 میلیونی من‌سیتی هم خاطره خوشی ندارد. جک گریلیش در برد عجیب 7 بر 2فصل قبل استون‌ویلا مقابل لیورپول به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شد که روی 5گل خورده لیورپول در یک مسابقه تأثیر داشت.
   کلوپ و گواردیولا از سال2013 به این‌سو بارها روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند. یک دوره در آلمان وقتی سرمربی دورتموند و بایرن بودند و حالا که در انگلیس 2تیم لیورپول و من‌سیتی را هدایت می‌کنند. با وجود اینکه پپ نسبت به همتای آلمانی‌اش در تیم‌های ثروتمندتر و پرستاره‌تری مربیگری می‌کرد، اما نتایج در 21مصاف رودررو برابر است. هرکدام 9بار دیگری را برده و آخرین تقابل این دو در آنفیلد که فصل گذشته رقم خورد با شکست 4 بر یک مربی آلمانی همراه بود. هفته گذشته گواردیولا با توماس توخل هم در نتایج رودررو برابر بود اما موفق شد چلسی را شکست دهد و با 5پیروزی، یکی از دیگر مربی آلمانی شاغل در لیگ برتر پیش بیفتد.
   یورگن کلوپ در 912بار مربیگری‌اش در تیم‌هایی مثل ماینتس، دورتموند و لیورپول، 487پیروزی داشته و متوسط 1.83امتیاز در هر بازی به‌دست آورده و 9‌جام مختلف هم در کارنامه دارد اما گواردیولا که در تیم‌های بزرگ و مطرح مربیگری کرده در 713مسابقه با 529برد و میانگین 2.36امتیاز در هر بازی و 31جام ازجمله 2 لیگ قهرمانان در برابر یک لیگ قهرمانان یورگن کلوپ وضعیت بهتری دارد. کلوپ حضور در یک فینال دیگر لیگ اروپا و 2‌فینال دیگر لیگ قهرمانان را هم تجربه کرده است.
   پپ گواردیولا در مورد یورگن کلوپ با احترام صحبت کرده و گفته: «او به من کمک کرد. تیم‌هایش به من کمک کردند تا مربی بهتری باشم و باعث شد به من بعد دیگری بدهد تا فکر و خود را ثابت کنم. به همین دلیل است که من هنوز در این شغل هستم.»
   کلوپ هم ادبیات مشابهی را درباره رقیب امروزش به‌کار برد: «آنها فوق‌العاده هستند. به پاری‌سن‌ژرمن باختند اما بازی را تحت سلطه خود داشتند که این در مورد کیفیت‌شان خیلی چیزها را می‌گوید. برای من، منچسترسیتی هم‌اکنون بهترین تیم اروپاست. مقابل چلسی هم به‌وضوح بهتر بودند.»
   دنیل کریگ، آخرین بازیگر سری فیلم‌های جیمز باند هم درباره کلوپ توصیف جالبی کرده: «من به او ایمان دارم و او جیمز باند خوبی خواهد بود. به اندازه کافی خوش‌شانس بوده‌ام که او را چندبار ملاقات کنم. او یک رهبر است و آدم فقط دوست دارد از او پیروی کند؛ درست مانند جیمز باند.» کلوپ در پاسخ به این تمجید واکنش نشان داده و گفته: «ممنون از این جملات زیبا، اما من جیمزباند بسیار بدی می‌شدم. او باید جهان را نجات دهد و من باید به لیورپول کمک کنم.»
   پل تیرنی قضاوتِ دیدار لیورپول و منچسترسیتی را بر عهده خواهد داشت. استوارت اتول نیز داور VAR خواهد بود.

رئال در کاتالونیا
امروز برنامه مسابقات لیگ‌های اروپایی به‌گونه‌ای تنظیم شده که با وقفه 2هفته‌ای پیش‌رو به‌خاطر فیفادی، هواداران فوتبال، قشنگ از فوتبال سیراب شوند. غیراز جدال حساس بین لیورپول و منچسترسیتی، چند بازی خوب دیگر هم در ساعت‌های مختلف چیده شده است. در سری‌آ ساعت22:15 میلان میهمان آتالانتا خواهد بود که با توجه به باخت‌های میلانی‌ها در 2 فصل اخیر به این تیم، بازی امشب می‌تواند جنبه انتقامی داشته باشد. به هرحال میلان نسبت به فصل قبل نتایج بهتری گرفته و قدرتمندتر شده و آتالانتا هم به همان نسبت افت کرده. یک بازی خوب هم در لالیگا برگزار می‌شود که ساعت آن هم برخلاف بازی‌های قبلی رئال مادرید برای ما مناسب است و مسابقه قرار است از ساعت17:45 آغاز شود. رئال باید به کاتالونیا سفر کند تا بعد از توقف در بازی خانگی مقابل ویارئال بلکه بتواند برابر اسپانیول نتیجه بهتری بگیرد. رئالی‌ها در باخت خانگی 2 بر یک به شریف مولداوی بالای 30شوت داشتند که تنها از روی یک ضربه پنالتی به گل رسیدند. بنزما هر 14پنالتی‌اش را در رئال‌مادرید به گل تبدیل کرده است. حالا وقت رها شدن از فشار آن شکست است. کوادرا این بازی را قضاوت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید