• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 9 اسفند 1402
کد مطلب : 219501
+
-

مهد کودک آنفیلد

تعداد زیاد مصدومان لیورپول توفیق اجباری برای این باشگاه است

مهد کودک آنفیلد

لیورپول طی 19روز باقیمانده تا تعطیلات فیفادی، در 3جام باید 6بازی برگزار کند؛ امروز در جام‌حذفی با ساوتهمپتون بازی می‌کند، در لیگ اروپا رفت و برگشت با اسپارتا پراگ روبه‌رو می‌شود و در لیگ هم با ناتینگهام‌فارست، منچسترسیتی و اورتون بازی دارد. این در حالی است که آنها در این فصل مصدومان زیادی داشته‌اند.
کلوپ برای فینال جام‌اتحادیه مقابل چلسی، قبل از مسابقه 11بازیکن بزرگسال را نداشت و رایان گراونبرخ را هم در نیمه‌اول بازی به‌دلیل مصدومیت مچ پا از دست داد. در پایان وقت قانونی بین 11نفر ترکیب لیورپول 3بازیکن آکادمی حضور داشتند که روی‌هم فقط 220دقیقه مسابقات بزرگسالان را تجربه کرده بودند.
البته ترکیب اصلی چلسی (با 23سال و 314روز سن) تقریباً 2سال جوان‌تر از لیورپول (با 25سال و 300روز) بود. رحیم استرلینگ (29) و بن چیلول (27) 2بازیکن بالای 25سال چلسی بودند و آنها بازی را با 5بازیکن 22ساله یا کمتر شروع کردند، با لوی کولویل (21)، مالو گوستو (20)، مویس کایسیدو (22)، کول پالمر (21) و نیکلاس جکسون (22). اما این نکته را هم درنظر بگیرید که خرید همین بازیکنان جوان بیش از 200میلیون پوند خرج روی دست چلسی گذاشته، درحالی‌که یورگن کلوپ از نیروهای ارزان و جوان آکادمی باشگاه استفاده کرده بود.
بدون آلیسون، آرنولد، ژوبوسلای، کرتیس جونز، محمد صلاح، دیگو ژوتا و داروین نونیس و البته تیاگو آلکانتارا، کلوپ چاره‌ای جز انتخاب تیمی با بازیکنان جوان و گمنام نداشت. روی نیمکت تعویضی آنها آدریان، جو گومز، سیمیکاس و گرنج هیل بودند. هاروی الیوت تنها چند روز پس از صدمین بازی خود برای لیورپول، در پست وینگر راست قرار گرفت. او تنها 20سال دارد.
کانر بردلی بازی را در پست دفاع راست شروع کرد. این بازیکن 20ساله با اینکه کمتر از 1000دقیقه برای لیورپول در تمامی رقابت‌ها به میدان رفته بود و پیش از آن به‌صورت قرضی در لیگ یک در بولتون حضور داشت، در بازی یکشنبه و در پست دفاع راست، دست‌کمی از آرنولد نداشت. تنها مک‌آلیستر و اندو (6بار) بیشتر از بردلی (3بار) برای لیورپول تکل ثبت کردند. اندو (12) و اندی رابرتسون (7) هم بیشتر از کلارک (6) بازپس‌گیری توپ داشتند. فقط 4بازیکنی که بیش از 20پاس داده بودند، نسبت به مک کانل با 87.2درصد دقت پاس بهتری به نمایش گذاشتند.
اندو، هافبک ژاپنی 31ساله که تا پیش از این هیچ‌کس او را نمی‌شناخت، بهتر از لاویا و کایسدو عمل کرد که هر کدام پیشنهاد لیورپول را نادیده گرفتند و با مبالغی بالا به چلسی ملحق شدند. کایسدو بازی می‌کند اما لاویا هنوز از مصدومیت رها نشده است. در نهایت این اندو بود که با این جام جشن گرفت، درحالی‌که کایسدو که تقریباً 100میلیون پوند بیشتر از او هزینه داشت، روی چمن نشسته بود و غصه می‌خورد.
کلهر، دروازه‌بان ایرلندی قرمزها با اینکه جوان نیست اما کم‌تجربه است. این گلر 25ساله فقط 36بار در همه رقابت‌ها برای لیورپول به میدان رفته بود و در این بازی توانست 9موقعیت مسلم حریف را مهار کند. او در فینال 2فصل پیش هم درون دروازه لیورپول قرار گرفت و چلسی را در پنالتی شکست داد. البته هیچ‌یک از 11پنالتی حریف را مهار نکرد اما خودش یک پنالتی را به گل تبدیل کرد و کپا پنالتی‌اش را هدر داد.
لیورپول به‌اجبار در این فصل 217تغییر در ترکیب اصلی خود در تمامی رقابت‌ها داشته که دست‌کم 54تغییر بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر است. رتبه دوم در اختیار منچسترسیتی با 163تغییر در ترکیب اولیه است. بازیکنان تعویضی کلوپ در این فصل روی 39گل تیم نقش مستقیم داشته‌اند که حداقل 17گل بیش از گل‌ها و پاس‌گل‌های هر تیم دیگری در لیگ برتر است. بازیکنان تعویضی این تیم 18گل و 21پاس گل داشته‌اند؛ 39گل در مجموع. نزدیک‌ترین رکورد به این دستاورد متعلق به آرسنال است با 14گل و 8پاس‌گل و استون‌ویلا با 9گل و 12پاس‌گل.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید