• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 23 دی 1396
کد مطلب : 4013
+
-

کرمانشاهیان در ایستگاه بین‌المللی

یادداشت
کرمانشاهیان در ایستگاه بین‌المللی

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه/ نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی:

 

رسیدن قطار به کرمانشاه آرزویی دیرینه برای مردم استان بود که بالاخره پس از سال‌ها محقق شد. از آنجا که راه‌آهن، نقش مهمی در جا‌به‌جایی مسافر و حمل و نقل بار دارد و کرمانشاه هم استانی مرزی و دارای مرز مشترک با عراق است، در حال حاضر و پس از رسیدن قطار، ادامه مسیر راه‌آهن تا مرز خسروی کرمانشاه مطالبه جدی مردم و نمایندگان مجلس است و در این صورت حتی مزیت بین‌المللی شدن راه‌آهن برای کشور بیش از کرمانشاه خواهد بود.

با ادامه این مسیر، ارتباط ریلی با کشور عراق در بعد حمل و نقل مسافر و حتی کالا برقرار می‌شود و می‌توان این مسیر را به راه‌آهن عراق هم متصل کرد. عراق تا فاصله حدود چند کیلومتری مرز خط آهن دارد و می‌تواند به سوریه متصل شود و در نهایت تا لازقیه برسد. این مسیر برای تردد زائران هم بسیار قابل توجه است و مردم می‌توانند از راه‌آهن غرب به عراق سفر کنند. 

راه‌آهن غرب کشور ظرفیت جا‌به‌‌جایی مسافر قابل توجهی دارد و می‌توان سالانه چند میلیون تن کالا را از طریق خط آهن غرب کشور جا‌به‌جا کرد و این اتفاق می‌تواند به توسعه صنعتی استان هم کمک کند. با تکمیل این محور از کرمانشاه تا مرز خسروی و افزایش ظرفیت حمل کالا، حجم انتقال بار در این محور به ۱۲ میلیون تن کالا و حجم جا‌به‌ جایی مسافر به یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال می‌رسد. همچنین راه‌آهن، زیرساخت عمرانی مهمی است که در بعد گردشگری به توسعه اقتصادی استان کمک خواهد کرد. 

قرارداد راه‌آهن غرب کشور از ایستگاه کرمانشاه تا مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین به طول 260 کیلومتر است که با محاسبه دسترسی‌ها به حدود 300 کیلومتر می‌رسد و اکنون قرارگاه خاتم (ص) آن را اجرا می‌کند. با فراهم شدن این زیرساخت مهم حالا باید الزام‌های بعدی آن در استان فراهم شود و مسئولان باید این الزام‌ها را پیگیری کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید