• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228548
+
-

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از درخواست چند کشور برای راهپیمایی غدیر خبر داد

بازخورد بین‌المللی مهمانی 10 کیلومتری

بازخورد بین‌المللی مهمانی 10 کیلومتری

هماهنگی‌ها میان سازمان های برگزارکننده رویداد بزرگ مهمانی 10 کیلومتری از ماه‌های گذشته آغاز شده است.مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران  در گزارش پیش‌رو از همت مدیران شهری برای هر‌چه بهتر برگزار شدن این مراسم می‌گوید و این دستاورد را ازتوفیقات دوره ششم مدیریت شهری می‌داند.

این دستاورد را پاس بداریم
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با بیان این که برگزاری مراسم جشن بزرگ عید غدیر در سال‌های گذشته همواره باعث خرسندی رهبر انقلاب و مردم دین‌دار و ولایت‌مدار تهران شده است توفیق برگزاری این جشن را از مهم‌ترین دستاوردهای مدیریت شهری می‌داند:«یکی از بهترین دستاوردهای برگزاری این مراسم‌ها رضایت مقام معظم رهبری بود. ایشان این اجتماع چند میلیونی را نشانه علاقه شهروندان به معنویت و اهل بیت(ع) دانستند وهمین رضایت ایشان سبب تلاش مدیران شهری برای ادامه برگزاری این مراسم‌ها شده است.»
«مصطفی زیبایی نژاد» با اشاره به این که این رویداد اکنون دارای رویکردی بین‌المللی شده است ادامه می‌دهد:«خوشبختانه این رویداد که حالا مشهور به مهمانی 10 کیلومتری شده است به دلیل ابعاد بزرگ اجرایی خود بازخوردی بین‌المللی پیدا کرده است به طوری که چند کشورمنطقه و حتی خارج ازمنطقه برای برگزاری این مراسم خواستار اشتراک گذاری تجارب شده‌اند و این موضوع از سوی مبادی مرتبط در حال پیگیری است.»

هماهنگی ها به استاندارد ها نزدیک شد
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درادامه به هماهنگی میان دستگاه‌ها ونهاد‌ها برای برگزاری این رویداد عظیم اشاره می‌کند و آن را نتیجه آزمون و خطاهایی می‌داند که در این مسیر به تجارب مدیران شهری و دیگر نهاد‌های مسئول افزوده شده است:«خوشبختانه با برگزاری مراسم‌های متعدد در 3 سال گذشته، هماهنگی‌ها در مطلوب‌ترین شکل ممکن خود قرار گرفته است. در طول اجرای برنامه‌های چند میلیون نفری و رویدادهای بزرگ مدیران شهری تجارب زیادی برای برگزاری این جشن‌ها به دست آورده‌اند و همین موضوع هماهنگی بین دستگاه‌ها را به استاندارد‌ها نزدیک کرده است.»

آرامش و امنیت شهروندان در اولویت
«زیبایی نژاد»می گوید از 2 ماه گذشته هماهنگی با نهاد‌ها و مسئولان مختلف برای برگزاری بدون مشکل مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیرآغاز شده است :«در طی این مدت جلساتی با حضور مسئولات فاتب، راهور وسپاه برگزار شد. سال گذشته 13 کیلومتر مسیر مفید برای این مراسم داشتیم. به دلیل نگرانی های موجود از ازدحام جمعیت تصمیم بر این شد که امسال مبدا این مهمانی از چهارراه سبلان درخیابان دماوند باشد. امسال مسیر این جشن با فعالیت بیش از 2 هزار و ۵۰۰ موکب میزبان شهروندان بود.»
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران به آمادگی کامل نیروهای خدماتی مانند اورژانس،آتش نشانی ،نیروی انتظامی ،مدیریت بحران و پلیس راهور برای تامین آرامش و امنیت شهروندان اشاره می‌کند و می‌گوید:«سال گذشته 11 منطقه میزبان و چند منطقه معین در طول مسیر داشتیم. این مناطق در حوزه خدمات شهری، حمل ونقل، تاکسیرانی، مترو، اتوبوسرانی و مراکز خدماتی مانند مدارس ومساجد،هماهنگی کاملی با ستاد اجرای جشن غدیر داشتند.»

استمرار جشن های خیابانی
مدیرکل فرهنگی شهرداری ازبرگزاری جشن‌های دیگر در مناطق مختلف پایتخت و شهرهای بزرگ وکوچک خبر می‌دهد:«خوشبختانه ما به الگوی درستی برای برگزاری جشن‌های بزرگ خیابانی دست پیدا کردیم و اکنون شاهد این هستیم که نمونه این جشن‌ها در دیگر شهرهای بزرگ وکوچک میهن اسلامی وهمچنین مناطق استان تهران برگزار می‌شود. امیدواریم مجموع این فعالیت‌ها مورد رضایت مردم قرار بگیرد.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید