• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 12 آذر 1397
کد مطلب : 39567
+
-

۱۱درصد جمعیت بالای ۲۵سال کشور مبتلا به دیابت هستند

رئیس گروه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، گفت: ۱۱درصد جمعیت بالای ۲۵سال کشور مبتلا به دیابت هستند.
افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است.

انتظار می‌رود تا پایان سال۲۰۴۵ تعداد افراد ۲۰ تا ۷۹ ساله مبتلا به دیابت به ۶۱۹ میلیون نفر در دنیا برسد و متأسفانه سالانه ۴میلیون نفر به‌دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.فرزانه فربخش، رئیس گروه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، اظهار داشت: از طرف دیگر ۳۹۲میلیون نفر در جهان دچار اختلال تحمل گلوکز هستند که درصورت عدم‌مداخله مؤثر اغلب آنها مبتلا به دیابت خواهند شد.وی افزود: هم‌اکنون حداقل ۱۱درصد جمعیت بالای ۲۵سال کشور مبتلا به دیابت هستند و حداقل ۲۵درصد آنان از بیماری خود آگاه نیستند. جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط، سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال۱۴۰۴ متوقف کند.

فربخش ادامه داد: با توجه به اینکه خانواده‌ها نقش مهمی را در رفع عوامل خطر قابل تغییر برای دیابت نوع ۲ بازی می‌کنند، می‌بایست با آموزش و ترویج فعالیت بدنی و تغذیه مناسب باعث افزایش کیفیت زندگی خانواده‌ها شویم.(مهر)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید