• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 12 آبان 1397
کد مطلب : 36294
+
-

سبزه‌میدان؛ شاید 3 سال دیگر

معاون شهردار زنجان: این طرح تا پایان دوره کاری شورای اسلامی شهر به اتمام می‌رسد

در شهر
سبزه‌میدان؛ شاید 3 سال دیگر

زهرا هادیلو| زنجان- خبرنگار:

به مرکز شهر زنجان اگر نگاه بیندازید، با یک چاله بزرگ مواجه می‌شوید؛ چاله‌ای که چند سالی است توسط پیمانکار شهرداری برای انجام یک طرح عمرانی کنده شده است. حال شهرداری قصد دارد گودال را پر کند و پروژه‌ای را که پیشتر از آن به عنوان پروژه سبزه‌میدان مطرح بود، این‌بار با طرحی نو اجرا کند. 


اتفاقی نو

«سعید بیات» معاون شهرسازی شهردار زنجان است. وی به صورت مستقیم در اجرایی شدن این پروژه دخیل است، در گفت‌و‌گو با همشهری نمایی جدید از اجرای این پروژه را به روی شهروندان باز می‌کند. وی می‌گوید: بعد از این‌که سرمایه‌گذار نیامد و امکان اجرای طرح سبزه‌میدان به صورت سرمایه‌گذاری نبود، شهرداری با یک پروژه‌ای که فضای گودبرداری و تملکات آن آماده بود مواجه شد. بعد از این موضوع چند سوال مطرح شد از جمله این که آیا دنبال ایجاد مراکز تجاری در این فضای بزرگ هستیم یا خیر. ما در فضای شهر مشکل فضای تجاری نداریم بلکه مشکل کیفیت فضای شهری داریم. به این دلیل ما برای عرصه 6 هکتاری سبزه‌میدان طرح جدیدی را در نظر گرفتیم. 


ایجاد میدان

بیات ادامه می‌دهد: بیشتر هدف ما ایجاد میدان شهری بود. بر طبق نقشه‌های مشاور قرار است در این عرصه جلوی پاساژ سبزه‌میدان تبدیل به یک پیاده‌راه شود. در ضمن ما فضای هویتی این نقطه از شهر را حفظ می‌کنیم. ایجاد فضای فود‌کورت، باغ ایرانی و محوطه بزرگ برای اجرای آیین‌ها در داخل این عرصه از جمله اهداف ما در این نقشه است. ایجاد تالار شهر و جانمایی تندیس‌های مشاهیر نیز از دیگرکارهایی است که انجام خواهد شد.  بیات درباره دیدگاه مشاور برای تایید نقشه می‌گوید: مشاوره با اعلام این‌که در کمتر شهری فضای 6 هکتاری برای پروژه‌های شهری وجود دارد، عجله در کار را نمی‌پسندد. 
 

زمان اتمام پروژه

معاون شهرسازی شهردار زنجان می‌افزاید: دیگر هیچ قصوری در مورد اجرایی نشدن این پروژه از سوی شهروندان پذیرفته
 نمی‌شود. بیات در پاسخ به این سوال که چه زمانی این پروژه به اتمام می‌رسد، می‌گوید: سعی می‌شود تا پایان این دوره از شورای اسلامی شهر (3 سال دیگر) پروژه مذکور وارد فاز عملیاتی شود و به اتمام برسد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید