• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 23 مهر 1397
کد مطلب : 34156
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

سه‌شنبه 24 مهر

ایران- بولیوی در آزادی- با وجود صدای بلند غرغرها، با اینکه خیلی‌ها فریاد می‌کشند «این چه وضعشه؟!» باز خوب است که یک ساعت‌و‌نیم می‌توانیم تیم ملی ایران را تماشا کنیم. بعد از بحث و جدل و یقه‌کشی و کارهای دیگر، کارلوس کی‌روش همچنان روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته است.  او می‌گوید راضی نیست ولی انگار چاره دیگری هم جز ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران ندارد. پس او تیم را – در همین قهر و آشتی‌ها – برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند. فردا می‌توانیم تیم او را تماشا کنیم. ایران با بولیوی بازی دارد. گفته‌اند تماشای بازی رایگان است ولی باز هم بعید است در روز وسط هفته آن‌قدر آدم وقت آزاد داشته باشد که ساعت 19:30 ظرفیت آزادی لبریز شود.  اینطور به‌نظر می‌رسد که اهل فوتبال در ایران فردا این بازی را از راه دور رصد کنند. چهره‌های جدید در تیم ملی ایران دیده می‌شوند. این تیم چقدر متفاوت از آنچه بازی می‌کند که در جام جهانی دیدیم؟ ایران- بولیوی یک سنگ محک است؛ ایران در جام ملت‌های آسیا قرار است چه شکلی بازی کند؟ 

حراج پاییزی- نمایشگاه حراج پاییزی گالری شکوه، ۲۴ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود. این آثار توسط امیر یگانه گردآوری شده است.  آدرس گالری شکوه فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی(شمالی)، کوچه امیر نوری، شماره 19 است. در این نمایشگاه آثاری از آیدین آغداشلو، هانیبال الخاص، آرمان استپانیان، فرح ابوالقاسم، ناصر اویسی، رضا بانگیز، بهمن بروجنی، علی بیگ‌پرست، نامی پتگر، صادق تبریزی، حمیدجبلی، رضا حسینی، مهدی حسینی، کامبیز درم‌بخش و... به نمایش درخواهد آمد.  هم فال است و هم تماشا؛ اگر پول دارید بروید و بخرید و چنانچه فقط علاقه‌مندید، این آثار را تماشا کنید.



در جهان‌بودن- چقدر اهل فلسفه هستید؟ بد نیست گاهی در بعضی کارگاه‌های فلسفی شرکت کنید. کارگاه پدیدارشناسی و «درجهان‌بودن» توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سه‌شنبه ۲۴ مهر برگزار می‌شود. مدرس این کارگاه مهدی بنایی قرار است درآمدی بر پدیدارشناسی هرمنوتیکی را در این جلسه واکاوی کند. این کارگاه که پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، غرب‌شناسی و علم‌پژوهی و گروه تاریخ و تمدن غرب تدارک دیده‌اند ساعت ۱۳:۰۰ در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، نبش خیابان دکتر صادق آیینه‌وند (۶۴ غربی) در بزرگراه کردستان، برگزار می‌شود.

فوتبال کلاسیک- فردا شب راس ساعت 22:30 امکان تماشای یکی از برخوردهای کلاسیک در فوتبال جهان فراهم می‌شود. فرانسه و آلمان در کمتر از یک ماه، بار دیگر زورآزمایی می‌کنند. این بازی از سری رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا برگزار می‌شود. این دو تیم به همراه هلند در گروه A بازی‌ها یکی از جذاب‌ترین مثلث‌های ممکن را تشکیل داده‌اند. پیشینه غنی این سه‌تیم در تاریخ فوتبال باعث‌شده تمام بازی‌های این گروه پرتماشاگر باشد. مسابقه رفت آلمان و فرانسه با تساوی بدون گل به پایان رسید. فردا شب این دو تیم در پاریس بازی برگشت را برگزار می‌کنند. ملاقات قهرمانان دو جام جهانی اخیر باید تماشایی باشد. 



آه من حرام شده‌ام!- گوش‌سپردن به آثار مرتضی‌حنانه یکی از کارهای واجب در پاییز هر سال است. گذشته از این کلیشه تاریخی که «پاییز فصل موسیقی و شعر است» این هم هست که همین دیروز (24مهر) سالگرد درگذشت مرتضی‌حنانه بود. پس امروز می‌توانیم آثار یکی از سرشناس‌ترین آهنگسازان ایران را در اتومبیل، پای پیاده از طریق هدفون و حتی در محل کار –پس‌زمینه کارهای روزانه- بشنویم. اگر به موسیقی‌فیلم علاقه دارید، همکاری‌های مرتضی حنانه با علی‌حاتمی را بشنوید؛ مثلا «جعفرخان از فرنگ برگشته» و مهم‌تر، «هزاردستان». اما پیشنهاد ویژه، همکاری‌های او با احمدشاملو است. گوش کن: قلبم را در مجری کهنه‌ای پنهان می‌کنم/ در اتاقی که دریچه‌ایش نیست/ از مهتابی به کوچه تاریک خم می‌شوم/ و به‌جای همه نومیدان می‌گریم/ آه من حرام شده‌ام! (آلبوم ققنوس در باران/ شعر و صدا: احمدشاملو/ موسیقی: مرتضی‌حنانه) 

تصور بی‌زمان- نمایشگاه فراسو تا ۲۴ مهر در گالری ژاله برپاست. پس اگر می‌خواهید از نقاشی‌های این نمایشگاه دیدن کنید روز آخر را از دست ندهید. برای تماشا باید بین ساعت 16 تا 21 به آدرس کریم خان، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک ۳ بروید. این نمایشگاه که به آثار امیرحسین امیرجلالی اختصاص دارد، با مضمون فلسفی به آینده تکاملی انسان اشاره داشته و به همین دلیل انسان امروز و دغدغه‌هایش در آن نقشی ندارند؛ از این‌رو نقاشی‌ها دچار بی‌زمانی شده‌اند. 



اجرای اثری از بکت- نمایش «آخر بازی» ساموئل بکت به کارگردانی حسین مقامی در تماشاخانه فانوس روی صحنه است. این نمایش با بازی امیر عبادی، آرین فرزانه، شروین برکت و شیدا رزم‌شعار ۲۴ مهر روز پایانی خود را می‌گذراند. ساعت اجرای آخر بازی  ۲۰:۳۰ است و به‌مدت یک ساعت و ۵ دقیقه روی صحنه خواهد بود. در خلاصه این نمایش این دیالوگ بین هام و کلاو آورده شده است: «هام: چرا پیش من موندی؟ کلاو: چرا نگه‌ام داشتی؟ هام: کس دیگه‌ای نیست. کلاو: جای دیگه‌ای نیست.» اگر بخواهید این نمایش را تماشا کنید باید بلیتی به مبلغ ۲۰ هزار تومان تهیه کنید و به آدرس میدان هفت تیر، جنب مجتمع یاس، کوچه آذری، پلاک ۲۵ بروید. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید