• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221584
+
-

لشکر قدس فردا در خیابان

جزئیات پویش مردمی «لشکر قدس» چیست؟

گزارش
لشکر قدس فردا در خیابان

علی ترابی-روزنامه‌نگار

آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان با ابتکار بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) روز قدس نامگذاری شد؛ روزی که حالا در سراسر عالم فراگیر شده و البته امسال پس از تشدید جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، بسیار هم حائز اهمیت است. در همین راستا پویش مردمی «لشکر قدس» در فضای مجازی تشکیل شده است.

پویش لشکر قدس چیست؟
در این پویش کاربران فضای مجازی با انتشار مطالبی با هشتگ #لشکر_ قدس در مورد همدردی با ملت مقاوم فلسطین و نوار غزه، ضمن ابراز انزجار از جنایات صهیونیست‌ها در صفحات شخصی خود از آحاد مردم دعوت می‌کنند تا در راهپیمایی روز قدس که جمعه ۱۷ فروردین ساعت ۱۰ صبح درمحور و میدان انقلاب وخیابان آزادی تهران برگزار خواهد شد، حضور پرشوری داشته باشند.

فراخوانی برای لشکر قدس مجازی
پویش مردمی «لشکر قدس» با اعلام فراخوان تولید آثار بصری ازجمله عکس، نماهنگ و پوستر از عموم مردم خواسته تا به تولید محتوا در فضای مجازی بپردازند. علاقه مندان می‌توانند تولیدات خود را  از طریق پیام‌رسان‌های تلگرام و بله به آیدی @lashkarequods برای دبیرخانه فراخوان ارسال کنند. البته در کنار اجر معنوی این اتفاق، جوایزی نیز برای شرکت‌کنندگان در این فراخوان در نظر گرفته شده است.

خانواده‌ها پای دفاع از مظلوم
تمرکز پویش مردمی «لشکر قدس» بر حضور خانواده‌ها در راهپیمایی روز قدس است و حضور مادران و کودکان در کنار نوجوانانی که در جست‌وجوی آرمان قدس ندای حمایت از مظلوم سر داده‌اند.

انگیزه حضور را ثبت کنید
در بخش دیگر این پویش از مخاطبان دعوت شده تا با ارسال نام خود به سامانه 10000423ضمن اعلام حضور در راهپیمایی و اجتماع بزرگ روز قدس، همراهی و همدلی و همصدایی خود را با مادران و کودکان غزه و فلسطین ابراز کنند.

تبلیغات عمومی «لشکر قدس»
صداوسیما و شهرداری تهران ظرفیت تبلیغی خود را برای یاری رساندن به پویش مردمی «لشکر قدس» پای کار آورده‌اند.
در همین راستا، رسانه ملی با اختصاص دادن بخش‌هایی از برنامه‌های خود به این پویش و همچنین درج لوگوی پویش لشکر قدس در کادر شبکه‌های سیما از این پویش حمایت کرد.
شهرداری تهران نیز با استقبال از این پویش بخشی از ظرفیت تبلیغی خود را در تابلوهای بزرگ شهری و عرشه پل‌های هوایی به پویش لشکر قدس اختصاص داد.
البته پس از به شهادت رسیدن سرداران شهید مدافع حرم محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاجی‌رحیمی به همراه 5نفر از همرزمان ایشان در حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، طرح‌های فرهنگی «شهدای قدس» در فضای شهری پایتخت اکران شد که در کنار آنها لوگوی مربوط به پویش لشکر قدس نیز قرار گرفته بود.

«لشکر قدس» عنوان محوری برنامه‌های شهرداری تهران
مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران: برنامه‌های شهرداری تهران در روز جهانی قدس با شعار طوفان الاحرار و تحت عنوان محوری لشکر قدس برگزار خواهد شد. برنامه محوری روز قدس از ساعت ۹صبح روز جمعه با تجمع کودکان، نوجوانان و مادران در حمایت از کودکان و مادران فلسطینی در میدان انقلاب با اجرای برنامه‌های فرهنگی مقاومت برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه‌های فرهنگی با موضوع مقاومت تحت عنوان پویش مردمی «من لشکر قدسی‌ام» در این راستا طراحی شده است و در محل اصلی برنامه یعنی در میدان انقلاب برگزار می‌شود. حضور هنرمندان حوزه مقاومت، شاعران مردمی، مداحان بنام و برگزاری ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان در این اجتماع بزرگ انجام می‌شود.رونمایی از سرود لشکر قدس با اجرای گروه سرود ۱۰۰۰نفره شامل نوجوانان مدارس شهر تهران از برنامه‌های ویژه در این تجمع بزرگ مردمی خواهد بود.
نمایشگاه بزرگ دیار مقاومت با شبیه‌سازی‌ سازه‌هایی از نماد کشور‌های جبهه مقاومت و سازه بزرگ قدس شریف در کنار این اجتماع بزرگ مردمی در میدان انقلاب برگزار می‌شود. همچنین توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی در حوزه مقاومت، نصب تصاویر کودکان و مادران فلسطینی و شهدای مقاومت و همچنین فضاسازی مناسب برای روشن کردن شمع جهت همدردی با مردم مظلوم فلسطین از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید