• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 18 مهر 1397
کد مطلب : 33558
+
-

کافه مجلس

  شیوه‌های دور زدن قانون

یک نماینده مجلس گفت: متأسفانه خیلی‌ها به‌دنبال دور زدن و فرار از اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان هستند اما دستگاه‌های نظارتی قطعا بر اجرای این قانون دقت خواهند کرد. به گزارش ایسنا، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی گفت: برای مثال یکی از اقدامات، افزایش درصد جانبازی بود که درخواست کردیم کمیسیون پزشکی چندماهی فعالیت خود را به تعویق بیندازد. یکی دیگر از شیوه‌ها این بود که به‌دلیل تفاوت سن بازنشستگی در هر نهاد، برخی که اعضای هیأت علمی بودند برای ارتقای خود از دانشیاری به‌مراتب بالاتر اقدام کردند. یا افرادی دوصندوقه بودند و حق و حقوق‌های بازنشستگی خود را برمی‌گردانند تا سنوات خود را خارج کنند یا به‌دنبال خارج‌کردن دوره آموزشی از سنوات خود هستند.

   بررسی صلاحیت وزیران بعد از تعطیلات

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت هفته آینده وزیران پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت را به مجلس معرفی می‌کند و جلسه رأی اعتماد نیز 2 هفته آتی برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا، نعمتی با بیان اینکه مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد و نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند، افزود: جلسات رأی اعتماد همزمان با آغاز جلسات علنی مجلس در هفته بعد از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه نمایندگان برگزار می‌شود.

   بررسی 2 شکایت از کریمی قدوسی

محمدجواد جمالی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی شکایت علاءالدین بروجردی از جواد کریمی قدوسی خبر داد و گفت: شکایت دیگری از آقای کریمی قدوسی درباره انتشار فیلمی درخصوص آقای دری اصفهانی، یکی از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در صحن مجلس شده بود که هیأت نظارت این کار را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد. وی به ایسنا گفت: ظاهرا بنا به اختلاف‌نظرهایی که بین آقای بروجردی و آقای کریمی قدوسی در مجالس قبلی وجود داشته، شکایتی به محاکم قضایی شده که برای آن حکم صادر شده است. آقای بروجردی تأکید داشت که با توجه به صدور حکم قضایی دیگر نباید آقای کریمی قدوسی در این موارد علیه او مصاحبه و صحبت کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید