• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 5 دی 1400
کد مطلب : 149162
+
-

روی خط مجلس/هیچ‌کس نمی‌تواند از مجلس امتیاز بگیرد

عضو کمیسیون امنیت‌ملی  با اشاره به تحلیل غلط غربی‌ها از نوع مناسبات دولت و مجلس گفت: برخی می‌گویند مجلس و دولت با هم هستند و اگر به دولت فشار بیاوریم، با مجلس توافق می‌کند و برای ما امتیاز می‌گیرد. مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی سخت ایستاده و هیچ‌کس حق مماشات در اجرای این قانون را ندارد. جواد کریمی‌قدوسی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مجلس در موضع انقلابی است و هیچ‌کس نمی‌تواند از آن امتیاز بگیرد. 

  درخواست نماینده تهران از شورای‌نگهبان 
نماینده تهران در مجلس با اشاره به ایراد هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح ساماندهی صنعت خودرو، گفت: ما 2مرجع برای بررسی مصوبات مجلس نداریم و شورای نگهبان، تنها مرجع برای بررسی مصوبات مجلس است. تقاضای من از شورای نگهبان این است که نظرنهایی خود را درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو اعلام کند. به‌گزارش مهر، رضا تقی‌پور عنوان کرد: متأسفانه عده‌ای به اشتباه می‌گویند که این مصوبه مجلس به‌معنای نابودی تولید داخلی خودروست که چنین چیزی صحت ندارد. بحث ما این است که در سال به یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تا 2میلیون دستگاه خودرو نیاز داریم و باید تأمین شود.

  هشدار درباره مدیرعامل لندن‌نشین یک بانک‌خصوصی 
نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه مدیرعامل لندن‌نشین یک بانک خصوصی اطلاعات حساس اقتصادی دارد، از بانک مرکزی و دستگاه‌های امنیتی خواست درباره چگونگی تأیید صلاحیت‌ مدیران اقتصادی پاسخگو باشند. محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تردد زیاد این فرد به انگلیس و سکونت خانواده وی در لندن گفت: خانواده برخی از مدیران ارشد کشور در خارج زندگی کرده و در آنجا سکونت دارند؛ این درحالی است که این اقدام آنها از لحاظ امنیتی به صلاح نیست و بی‌احترامی به ملت ایران محسوب می‌شود. وی افزود: پذیرفتنی نیست خانواده یک فرد که مدیرعامل بانک است، در کشوری متخاصم به نام انگلیس زندگی کرده و در طول 3سال اخیر چندبار به لندن سفر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید