• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 24 دی 1399
کد مطلب : 121857
+
-

کافه مجلس /کارت زرد مجلس به غلامی

در جلسه علنی دیروز مجلس سؤال رحمت‌الله نوروزی، نماینده علی‌آباد از منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره علت عدم‌افزایش ۵۰درصدی حقوق و مزایای کارکنان وزارت علوم و مراکز وابسته به این وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت. پس از استماع توضیحات وزیر علوم، نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت که از توضیحات وزیر علوم قانع نشده است.
به گزارش خانه ملت، بر این اساس، توضیحات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون سؤال مذکور به رأی نمایندگان مجلس گذاشته شد و اکثر نمایندگان توضیحات غلامی را قانع‌کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.

   استیضاح، وزرا را متوجه نقاط ضعف‌شان می‌کند
نماینده سبزوار با اشاره به جریان افتادن استیضاح وزیر اقتصاد به ایسنا گفت: من طرح استیضاح وزیر اقتصاد را امضا نکرده‌ام؛ چراکه من معتقدم که در این ایام اگر قرار باشد با وزیری برخورد شود، اولویت با وزیر نفت است. هم‌اکنون بروز مشکلاتی مانند کمبود گاز و مصرف مازوت، نمونه‌هایی از مدیریت نادرست وزارت نفت است. علی‌اصغر عنابستانی،  افزود: البته من عملکرد وزارت اقتصاد را هم‌ قابل دفاع نمی‌بینم‌. وزارت اقتصاد در حوزه بورس، ارز، طلا و گمرک عملکرد ضعیفی داشته است.
میلیون‌ها تن نهاده‌های دامی، موادغذایی و بسیاری از اقلام دیگر در گمرک‌های ما در حال فاسد شدن هستند، اما به‌دلیل ناهماهنگی بین اجزای وزارت اقتصاد، یعنی گمرک و بانک مرکزی، این اقلام ترخیص نمی‌شود .

   ضرورت اجرای قانون لغو تحریم‌ها
190تن از نمایندگان در بیانیه‌ای با بیان اینکه ایران در استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد، خواستار ضرورت اجرای کامل قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها شدند. به گزارش مهر، در بخشی از این بیانیه که در نشست دیروز مجلس قرائت شد، آمده است که مجلس انقلابی دوره یازدهم با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران در استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و نیز لزوم رفع همه تحریم‌های ظالمانه تأکید نموده و از این مسیر ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.
 در این راستا، ضمن حمایت و تشکر از اقدام مدیران و کارکنان خدوم، انقلابی و ولایت‌پذیر صنعت افتخارآمیز هسته‌ای در غنی‌سازی و تولید اورانیوم ۲۰درصدی، خواستار اجرای کامل و دقیق سایر اقدامات قانونی یادشده هستیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید