• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32666
+
-

چشم کفاشیان به صندلی تاج

تیتر یک
چشم کفاشیان به صندلی تاج

 برخی منتقدان مهدی تاج با استناد به مصوبه جدید مجلس درباره منع به‌کارگیری بازنشستگان، کار را در فدراسیون فوتبال تمام‌شده می‌دانند. آنها می‌گویند بعید است تاج ‌‌مانند کفاشیان به پشتوانه اساسنامه فدراسیون و تأکیدات فیفا، مقابل مراجع تصمیم‌گیرنده در کشور بایستد. به زعم این عده، در نهایت او مجبور خواهد شد استعفا بدهد.

اما اگر تاج استعفا بدهد، چه‌کسی اداره فدراسیون فوتبال را به‌عهده می‌گیرد؟ جواب این سؤال طبق اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان، نایب‌رئیس اول فدراسیون است!

در ماده 38 اساسنامه، آمده است: «اگر رئیس فدراسیون غایب باشد، فوت نماید و یا به‌طور دائم یا موقت از انجام وظایف خود سر  باز زند، نایب‌رئیس اول عهده‌دار وظایف وی تا زمان رفع غیبت یا مجمع بعدی خواهد بود. درصورت غیبت یا خودداری نایب‌رئیس اول، وظایف به نواب رئیس بعدی یا سایر اعضای هیأت‌رئیسه محول می‌شود.»

خود علی کفاشیان هم بازنشسته است و پیش از این، زمانی که رئیس فدراسیون بود، یک‌بار به استناد همین قانون، تا آستانه خروج از فدراسیون پیش رفت. این بار اما داستان متفاوت است چرا‌که به‌نظر می‌رسد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، شامل نواب رئیس و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون‌ها نمی‌شود.

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که کفاشیان در هفته‌های اخیر به دوستانش خبر داده که به‌زودی موقعیت قبلی‌اش در فدراسیون را به‌دست خواهد آورد. این در شرایطی است که او این روزها درگیر پرونده‌ای جنجالی در کمیته اخلاق فدراسیون شده است؛ پرونده‌ای درباره چند‌ده‌هزار دلار پول گمشده. دوستان او بر این باورند که ممکن است این پرونده تلاشی برای خارج‌کردن او از ساختمان فدراسیون، پیش از خداحافظی احتمالی تاج باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید