• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 7 اسفند 1402
کد مطلب : 219340
+
-

کارگردان سینما روی صندلی اتهام

«افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم و با حضور پیمان معادی در راه است

گزارش
کارگردان سینما روی صندلی اتهام

شقایق عرفی‌نژاد-روزنامه‌نگار

سریالی پرستاره در راه انتشار قرار دارد. «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم که در نوبت پخش از شبکه نمایش خانگی است، یکی از پرستاره‌ترین مجموعه‌های نمایش خانگی است که اتفاق مهمش حضور پیمان معادی در آن است. معادی هم فیلمنامه‌اش را نوشته و هم یکی از نقش‌های اصلی سریال را بازی کرده است. این نخستین حضور معادی در شبکه نمایش خانگی است. «افعی تهران» ماجرایی معمایی را روایت می‌کند و شخصیت اصلی‌اش یک کارگردان سینماست‌؛ سریالی که در آن ارجاع‌های زیادی به سینمای ایران و فعالانش داده شده است.

شروعی دوباره برای سامان مقدم
سامان مقدم که در دهه 80 چند فصل از سریال«ساخت ایران» را برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرد، بار دیگر به ساخت سریال روی آورده است. در سال‌هایی که مقدم سریال «ساخت ایران » را می‌ساخت، هنوز ویدئوکلوپ‌ها و سوپرمارکت‌ها محل اصلی عرضه محصولات شبکه نمایش خانگی بودند و حالا چند سالی است که عصر پلتفرم‌ها از راه رسیده و مقدم این بار پخش آنلاین را تجربه خواهد کرد‌. در چند سال گذشته و با رشد و گسترش وی.‌او.‌دی‌ها فیلمسازان بسیاری برای این شبکه سریال ساخته‌اند. نخستین آنها حسن فتحی بود و بعد از او هم محمدحسین لطیفی با «ساخت ایران»، محمد کارت با «یاغی»، بهرام توکلی سازنده فیلم‌های «اینجا بدون من» و «من دیه گو مارادونا هستم»، ‌با سریال «مترجم»، نیما جاویدی سازنده فیلم تحسین‌شده «سرخپوست» با سریال «آکتور» و هومن سیدی با سریال «قورباغه» به این شبکه پیوستند؛ حتی کارگردان نامداری مثل مسعود کیمیایی هم مینی‌سریال «خائن‌کشی» را در یکی از پلتفرم‌ها منتشر کرد. حالا هم سامان مقدم سریال «افعی تهران» را آماده پخش دارد تا نخستین حضورش را در این شبکه تجربه کند. سازنده فیلم‌های «پارتی»، «کافه ستاره» و «مکس» بعد از ساخت 2قسمت فیلم «نهنگ عنبر» که دومین آن، «سلکشن رویا» سال 95اکران شد، مدتی فعالیتی نداشت و نه فیلمی ‌از او اکران شد و نه سریالی ساخت و افعی تهران شروعی دوباره برای اوست.

۲۰سال پس از «کافه ستاره»
سریال«افعی تهران‌» نوشته پیمان معادی است که20سال پیش تجربه همکاری موفقی با سامان مقدم در فیلم «کافه ستاره» داشته است. معادی که تا به حال در هیچ سریال شبکه نمایش خانگی حضور نداشته است، اردیبهشت سال گذشته با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش اعلام کرده بود قصد دارد سریالی کمدی برای شبکه نمایش خانگی بسازد و در نهایت به افعی تهران رسید؛ سریالی که طبق آنچه اعلام شده یک درام اجتماعی است و این روزها آخرین روزهای تولید را می‌گذراند.

مکث
سریال پربازیگر


«افعی تهران» یکی از پربازیگرترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی در سال‌های اخیر است. غیر از خود پیمان معادی که نقش اصلی را دارد، سحر دولتشاهی، آزاده صمدی، پژمان جمشیدی، مریلا زارعی، مهسا حجازی، بهادر مالکی، به‌آفرین غفاریان، نیلوفر کوخانی و تورج اصلانی در این سریال حضور دارند. افعی تهران به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی، درباره یک کارگردان است که پایش به یک پرونده قتل باز می‌شود و باید دید همکاری سامان مقدم و پیمان معادی این بار هم به موفقیت تبدیل می‌شود یا نه؟

این خبر را به اشتراک بگذارید