• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 19 آذر 1402
کد مطلب : 211962
+
-

صدا، دوربین، صندلی!

سلبریتی‌های سینما در ورزش چه می‌خواهند؟

صدا، دوربین، صندلی!

پست‌گرفتن محمدرضا گلزار در فدراسیون تنیس، تجربه تازه‌ای از ورود چهره‌های شناخته‌شده به دنیای ورزش به شمار می‌رود. معمولا انتخاب‌هایی از این دست، برای جلب‌توجه بیشتر نسبت به رشته‌های مختلف ورزشی صورت می‌گیرد و هدف آن نیز علاقه‌مندکردن اسپانسرهای مختلف به حضور جدی‌تر در اطراف این ورزش است. آیا‌ جز مسائل اقتصادی، حضور این سلبریتی‌ها تا امروز تأثیر مثبتی روی ورزش ایران گذاشته است؟

   سوپراستار معروف؛ از تنیس تا پدل
عضویت در هیأت رئیسه انجمن پدل فدراسیون تنیس، نخستین تجربه جدی حضور محمدرضا گلزار در دنیای ورزش نیست. او زمانی به شکل کاملا جدی والیبال بازی می‌کرد و حتی در لیگ برتر والیبال ایران نیز به میدان می‌رفت. این دوره اما دوره بسیار کوتاهی در کارنامه ورزشی گلزار بود. او برای سال‌ها ‌‌جز بدنسازی، فعالیت ورزشی دیگری نداشت اما این اواخر در چند تورنمنت پدل شرکت کرده و حالا یکی از تصمیم‌سازان این رشته ورزشی در ایران به‌حساب می‌آید. او به‌گفته خودش نقشه‌های بزرگی برای این رشته در سر دارد و نخستین اهدافش را نیز برگزاری اردوی خارجی و همچنین جذب یک مربی اسپانیایی عنوان کرده است.

   تنیس سابقه دارد!
تنیس قبلا هم شاهد حضور سلبریتی‌های زیادی بوده است. مدتی قبل خبر دعوت از امیر جدیدی به تیم ملی تنیس ایران مطرح شد؛ چهره‌ای که برای مدت زیادی تنها به‌عنوان یک بازیگر شناخته می‌شد و ناگهان به این سطح حرفه‌ای رسید. شاید اگر او امیر جدیدی نبود، درهای تیم ملی به همین سرعت به رویش باز نمی‌شدند؛ هر چند سرانجام او با تیم ملی هم مشخص نشد.

   یک همکاری کوتاه
تینا آخوندتبار که مسیر کاری‌اش را کاملا از دنیای هنر به دنیای ورزش تغییر داد، حالا دیگر یک ورزشکار حرفه‌ای و یک بوکسور تمام‌وقت به شمار می‌رود. او برای مدتی هم با فدراسیون بوکس ایران همکاری داشت و حتی گفته می‌شد با یکی از مربیان تیم ملی هم تمرین می‌کند اما این همکاری زمان زیادی طول نکشید. به هرحال، بوکس زنان در ایران فعال نیست و اینکه چطور فقط یک بازیگر می‌تواند در رشته‌ای که وجود خارجی برای زنان ندارد حضور داشته باشد، جای سؤال داشت.

   مورد شماره یک!
اولین چهره شناخته‌شده‌ای که در یک فدراسیون ورزشی مشغول به‌کار شد، هدیه تهرانی بود. خانم بازیگر اوایل دهه90 مسئولیت کمیته تایچی‌چوان فدراسیون ووشو را پذیرفت. او ظاهرا سابقه تمرینی زیادی در این رشته داشت. جالب اینکه خبر پیوستن او به فدراسیون، نخستین و آخرین خبری است که در مورد این همکاری منتشر شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید