• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 4 مهر 1397
کد مطلب : 31895
+
-

کافه مجلس

   هفته‌آینده؛ معرفی وزرا

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، از معرفی 2وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی در هفته آینده به مجلس خبر داد. به گزارش خانه ملت، بهروز نعمتی گفته است: رئیس‌جمهور پس از بازگشت از سفر نیویورک در هفته آینده 2وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی را به مجلس معرفی می‌کند.

   نقشه‌ای که از ابتدای محرم عملی نشده بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است: متأسفانه سیاست کشور در حوزه امنیتی و ترانزیتی و زیرساختی در مرز قابل دفاع نیست. به گزارش خانه ملت، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه تأکید کرد: متأسفانه در هر جایی که دولت در حوزه‌های اقتصادی و زیرساختی ضعف نشان داده، به محل اقدامات تروریستی تبدیل شده است. کما اینکه حادثه اهواز هم بر این موضوع مهر تأیید زد. وی ادعایی هم کرده و گفته است: گزارش‌های مختلف نیز نشان داد که از اول ‌ماه محرم تا‌کنون گروه‌های تروریستی بارها تلاش کردند که در این منطقه اقدام تروریستی انجام دهند، در نهایت هم بی‌توجهی خاص به مرزها و این منطقه چنین حادثه‌ای را رقم زد.

    بزرگ‌ترین هستیم،  اکثریت نیستیم

 سخنگوی فراکسیون امید در تشریح چرایی رأی نیاوردن فوریت طرح عفو عمومی می‌گوید: ‌فراکسیون امید بزرگ‌ترین فراکسیون مجلس است اما اکثریت نیست و برای رأی آوردن چنین طرحی هیچ فراکسیونی نمی‌تواند رأی نصف به‌علاوه یک را به‌تنهایی به‌دست آورد. به گزارش ایرنا، بهرام پارسایی گفته است: شاید در رأی دادن به این طرح، فراکسیونی عمل شده باشد. رأی منسجم فراکسیون امید صد و چند رأی است درحالی‌که دو فوریت طرح عفو عمومی به دوسوم آرا نیاز داشت و یک فوریت آن به نصف به‌علاوه یک رأی.

   از نمایندگان تعجب می‌کنم

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برخی نمایندگان برابر شفافیت اطلاعات مالی در داخل کشور مقاومت می‌کنند، جای تعجب دارد. به گزارش فارس، محمد دهقان، نماینده مردم طرقبه و چناران در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس گفته است:متأسفانه در هفته‌های گذشته طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستور کار مجلس خارج شد و نمایندگان به طرح شفافیت هم رأی ندادند. اینکه جمعی از نمایندگان و به‌ویژه هیأت‌رئیسه مجلس مرتب بر تصویب کنوانسیون‌های دیکته‌شده توسط FATF تأکید کنند که همه مبادلات مالی ما برای بیگانگان شفاف شود اما در برابر شفافیت اطلاعات مالی در داخل کشور مقاومت می‌کنند جای تعجب دارد.  نماینده مردم چناران در مجلس در پایان گفته است: طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی که در هفته‌های پیش از دستور کار خارج شد، مگر چه بود؟ این طرح راجع به تشکیل دادسراها و دادگاه‌های تخصصی برای برخورد تخصصی با مفسدان اقتصادی بود. این طرح برای اعاده اموال نامشروع مسئولان بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید