• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 20 مرداد 1397
کد مطلب : 26517
+
-

گزارش خبری

دردسرهای همسایگی با بیمارستان «مردم»

منطقه 14

شکوه زین الدینی| خبرنگار:


ترافیک، نبود جای پارک و ازدحام مراجعان برخی از مشکلات همسایگان بیمارستان «مردم» و ساکنان خیابان کرمان و کوچه‌ پسکوچه‌های منتهی به این مرکز درمانی است. «مرتضی شکوری» یکی از ساکنان محله با گله از شلوغی معابر اینجا می‌گوید: «این بیمارستان به‌عنوان قدیمی‌ترین مرکز درمانی منطقه مراجعان بسیاری دارد و تعداد وسایل نقلیه‌ای که در خیابان‌ و کوچه‌های منتهی به بیمارستان توقف می‌کنند، زیاد است و همین مسئله باعث تشدید ترافیک می‌شود.»

اگرچه مشکلات همسایگی با بیمارستان برای شهروندان  این بخش از پایتخت جدید نیست ولی این مشکلات درحال افزایش است و اهالی خواستار رسیدگی بیشتر به این وضع هستند. این میان شورایاران نیز برای بهبود وضع اینجا، ساخت پارکینگ را پیشنهاد داده‌اند. «محمد شکوری» دبیر شورایاری محله شکوفه در این‌باره می‌گوید: «نبود جای پارک باعث شده حتی کارکنان بیمارستان نیز وسایل نقلیه‌شان را در مجاورت این مرکز متوقف کرده و نیمی از خیابان را مسدود کنند. علاوه براینها آلودگی صوتی، توقف دوبله و گره‌های ترافیکی در این محدوده، با حضور همراهان بیمار به دلیل نبود استراحتگاه و جای پارک برای ساعت‌های طولانی تشدید شده و مشکلات دیگری نیز به وجود می‌آورد. به‌طوری‌که بارها خودروهای آتش‌نشانی دقایق بسیاری در ترافیک این مسیر گرفتار مانده‌اند.»

او می‌افزاید: «مردم انتظار دارند شهرداری با خرید گاراژهای قدیمی این محدوده و تغییر کاربری و ساخت پارکینگ عمومی، ضمن کمک به ساکنان محله، مراجعان تنها بیمارستان تخصصی منطقه را نیز یاری کند.»   «‌‌محمد قنادزاده» مدیر اجرایی اداره املاک شهرداری منطقه نیز کاهش مشکلات اطراف بیمارستان مردم را در اجرای یک طرح عمرانی می‌داند و درباره طرح تعریض خیابان کرمان برای رفع گره‌های ترافیکی بخش غربی منطقه و دسترسی آسان می‌گوید: «از آنجایی که بیمارستان مردم در محدوده طرح تعریض خیابان کرمان قرار دارد، پس از پایان طرح علاوه بر نو شدن بافت فرسوده این محدوده، دسترسی گروه‌های امدادرسانی،‌ تردد خودروها و شهروندان آسان‌تر می‌شود.» او درباره ایجاد پارکینگ نیز معتقد است: «تنها یک گاراژ قدیمی در محدوده باقی مانده که بعد از تملک آن و پلاک‌های باقی‌مانده، فضای فعلی وسیع‌تر می‌شود و موقعیت بیمارستان مردم و وضع ترافیکی بهتر خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید