• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 30 تیر 1397
کد مطلب : 23782
+
-

بازار، سیاه است

بازار، سیاه است

مورینیو که خودش در باشگاه‌های مختلف یکی از عوامل گران شدن بازیکنان فوتبال بوده است، فصل قبل از گواردیولا و منچسترسیتی انتقاد می‌کرد که چرا این باشگاه مدافعان کناری را با قیمت مهاجمان خریداری و نرخ بازار را خراب می‌کند. من‌سیتی از زمان آمدن گواردیولا از خریدن بازیکن سیرمونی ندارد. 

   باشگاه دوم شهر منچستر برای بازیکنانی که در پست مدافع کناری بازی می‌کنند نظیر کایل واکر 50میلیون پوند خرج می‌کنند. 

   من‌سیتی برای پنژامن مندی، مدافع چپ فرانسوی هم 52میلیون و برای خرید استونز، مدافع وسط ملی‌پوش این تیم 47میلیون پوند هزینه کرده است. 

   تا همین پریروز دروازه‌بان برزیلی منچسترسیتی یعنی ادرسون گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ بود و حالا لیورپول با خرید هموطن او، آلیسون رکورد گران‌ترین خرید در پست دروازه‌بانی را از گواردیولا پس گرفته است. 

   این تصویر گران‌ترین بازیکنان تاریخ را در هر پست در سیستم 3-3-4 نشان می‌دهد . جالب این‌که نظر مورینیو درست بوده و گران‌ترین خریدهای در پست‌های عقب متعلق به منچسترسیتی بوده است. 

   خود مورینیو هم خریدهای گزافی کرده که پل پوگبا یکی از 11خرید گران تاریخ در این ترکیب 11نفره است. 

   مورینیو بازیکنانی مثل الکسیس سانچس را هم به قیمت گزافی خریداری کرده اما قیمت گزاف این بازیکن در دستمزد 500هزار پوندی او در هفته است و برای خرید او مبلغی به آرسنال پرداخت نشده و بین او و میخیتاریان معاوضه صورت گرفته است. 

   فصل قبل باشگاه لیورپول از محل پیش‌خور کردن فروش کوتینیو به بارسلونا گران‌ترین و احمقانه‌ترین خرید تاریخ فوتبال را در پست دفاع به نام خود ثبت کرد و برای فان‌دییک هلندی مبلغ 75میلیون پوند به ساوتهمپتون پول داد. 

   با فعال‌سازی بند فسخ قرارداد 200میلیون پوندی نیمار توسط باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و خریدن او از بارسلونا، به‌یک‌باره قیمت بازیکنان بالا رفت و در عین حال، بارسلونا هم از محل این پول بادآورده چند بازیکن با قیمت‌های نجومی خرید مثل دمبله و کوتینیو.

   جالب این‌که باشگاه رئال مادرید که 4سال است خرید کهکشانی نداشته، در این ترکیب کمترین سهم را دارد. اما پرس در مراسم معارفه اودریوسولا به هواداران نوید داد که بازیکنان بزرگی را به‌زودی به برنابئو خواهد آورد و خریدهای کهکشانی در راه است و ممکن است این ترکیب 11نفره گران‌ترین خریدهای تاریخ در هفته آینده دستخوش تغییراتی شود. 

دروازه‌بان: آلیسون بکر (لیورپول) 8/64میلیون پوند،مدافع چپ: بنژامن مندی (منچسترسیتی) 52میلیون پوند،مدافع راست: کایل واکر (منچسترسیتی) 50میلیون پوند،مدافع وسط: جان استونز (منچسترسیتی) 48میلیون پوند،مدافع وسط: فان‌دییک (لیورپول) 75میلیون پوند،هافبک دفاعی: پل پوگبا (منچستریونایتد) 89میلیون پوند،هافبک وسط: فیلیپ کوتینیو (بارسلونا) 142میلیون پوند،هافبک وسط: خامس رودریگس (رئال مادرید) 71میلیون پوند،گوش چپ: نیمار جونیور (پاری‌سن‌ژرمن) 200میلیون پوند،گوش راست: کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن) 7/165میلیون پوند،مهاجم: کریستیانو رونالدو (یوونتوس) 2/99میلیون پوند
 

این خبر را به اشتراک بگذارید