• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 مرداد 1403
کد مطلب : 232953
+
-

شهردار تهران:اربعین، یاری‌گر گروه‌های مردمی باشیم

شهردار تهران:اربعین، یاری‌گر گروه‌های مردمی باشیم

نشست مسئولان ستاد اربعین حسینی با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران اندکی پیش از برگزاری مراسم بدرقه زوار اربعین برگزار شد و شهردار پایتخت آیین اربعین حسینی را رویدادی فراملی و نمودار آغاز یک تمدن نوین جهانی که وقوع آن وعده‌ای الهی است، دانست و خواستار توجه جهان به این رویداد با محوریت مردم غزه شد.

 رویداد فراملی
آیین اربعین حسینی رویدادی فراملی و نمودار آغاز یک تمدن نوین جهانی و وقوع آن وعده‌ای الهی است. برای برپایی پیاده‌روی باشکوه اربعین، مقدماتی ازجمله رویداد محرم شهر فراهم شده که سبب هویت‌بخشی جدید به میدان آزادی شده است؛ مسیری که آغاز شده و جوهره فعالیت‌های مدیریت شهری را دوام می‌بخشد، در اربعین به نقطه اوج خود می‌رسد؛ از این‌رو اهمیت دارد در برگزاری اربعین به موضوعات مختلفی توجه شود و حق نداریم جای مردم را در اربعین بگیریم، بلکه باید در کنار آنها و یاری‌گر گروه‌های خودجوش مردمی باشیم. مأموریت و وظیفه اصلی شهرداری در اربعین حسینی، پر کردن خلأهایی است که مردم امکان ورود به آنها را ندارند. هر جا که بتوان مسیر را برای ورود شهروندان هموار یا توانمندی برای نقش‌آفرینی شهروندان ایجاد کرد، باید کار را به مردم سپرد.

قدردانی از مهمان‌نوازی عراقی‌ها
خدمات پیش‌بینی شده در قالب موکب‌های مردمی و گروه‌های جهادی در داخل مرزهای کشور و برخی در عراق ارائه می‌شود. درواقع نسبت ما با مردم عراق، نسبت «مهمان» و «صاحبخانه» است و شهروندان تهرانی هم قدردان این زحمات هستند. در برگزاری برنامه‌ها و خدماتی که در عراق ارائه می‌شود، باید این نکته را درنظر گرفت که ما جای مردم عراق کار نمی‌کنیم و تنها کمک‌حال آنها برای خدمت‌رسانی مناسب به شهروندان هستیم و باید در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات رعایت حال و خواسته مردم عراق را مدنظر داشته باشیم.

خدمت‌رسانی داوطلبانه در اربعین
کار در ستاد اربعین نیازمند مجاهدت و تلاش مضاعف است. نباید کار در اربعین منجر به وقفه در امور شهر و مردم شود؛ از این رو باید با روحیه جهادی کار شهر و شهروندان را با همت مضاعف دنبال کرد. تکمیل‌کننده خدمت داوطلبانه به شهروندان در مراسم اربعین، باید در شهر نیز به‌خوبی نمود پیدا کند و کیفیت خدمات در پایتخت در بالاترین سطح باشد.

همراه با جاماندگان
تفاوتی در ارائه خدمت به زوار و جاماندگان اربعین وجود ندارد و همانگونه که به شهروندان در کربلا خدمت‌رسانی می‌کنیم، باید به آیین راهپیمایی جاماندگان در تهران نیز کمک کرد. در این راستا، هماهنگی خوبی میان بخش‌های مختلف ازجمله سپاه برای برگزاری آیین جاماندگان انجام شده تا خدمات خود را خصوصا در منطقه ۲۰ ارائه کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید