• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 24 تیر 1397
کد مطلب : 23018
+
-

تشکیل ستاد بازسازی برای احیای مسجد تاریخی در آتش سوخته ساری

خبرها
تشکیل ستاد بازسازی برای احیای مسجد تاریخی در آتش سوخته ساری

ستاد بازسازی مسجد جامع تاریخی ساری که 2 روز پیش در آتش سوخت تشکیل می‌شود و اعضای آن را نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، هیأت امنای مسجد تاریخی و نماینده کسبه تشکیل می‌دهند. استاندار مازندران نیز به‌عنوان رئیس این ستاد انتخاب شده است تا پس از تأمین بودجه عمرانی و ملی برای مرمت و بازسازی دوباره مسجد تاریخی این مسجد بار دیگر احیا شود.

محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور در این‌باره به همشهری گفت که این ستاد در جلسه جمعه‌شب با استاندار و هیأت امنای مسجد تاریخی ساری تشکیل شد تا بازسازی مسجد جامع ساری تسریع شود.

براساس تصمیمی که ستاد بازسازی مسجد جامع ساری در نخستین پیش جلسه خود گرفته است، قرار شد کار بازسازی و مرمت مسجد تاریخی ساری پس از ارائه طرح فنی از سوی سازمان میراث فرهنگی و بازدید گروه‌های کارشناسی ملی و استانی از این مسجد آغاز شود.

محمدحسن طالبیان تصریح کرد: هم‌اکنون بخش‌هایی از مسجد جامع ساری همچنان دستخوش آتش‌سوزی است و برخی تیرهای چوبی داخل دیوارها همچنان در آتش می‌سوزد.

او گفت: پس از مهار کامل آتش و به پایان رسیدن آواربرداری از مسجد تاریخی ساری، اقدامات اجرایی برای استحکام‌بخشی بنا و حفاظت از بخش‌های باقیمانده آغاز می‌شود.

به گفته معاون میراث فرهنگی، کار مرمت و بازسازی مسجد تاریخی ساری نیز بلافاصله پس از ارائه طرح فنی و تأیید آن از سوی سازمان میراث فرهنگی آغاز می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید