• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 23 تیر 1397
کد مطلب : 22982
+
-

کوچ دسته‌جمعی از مادرید به تورین

کوچ دسته‌جمعی از مادرید به تورین

برخی آمارهای غیررسمی از به فروش رفتن همه پیراهن‌های شماره هفت یوونتوس با نام کریستیانو رونالدو حکایت دارد. گفته می‌شود فروشگاه‌های یوونتوس تنها در دو روز ۵۵۰هزار تی‌شرت رونالدو را فروخته‌اند. با توجه به اینکه قیمت هر پیراهن ۱۵۴یورو است که با این حساب تاکنون حدود 85میلیون یورو فقط پیراهن رونالدو به‌فروش رفته است. اما این گزارش‌ها به‌صورت رسمی هنوز تایید نشده است. برخی سایت‌های هواداری گزارش داده‌اند که هر یک دقیقه یک پیراهن شماره هفت یوونتوس با نام رونالدو به فروش رفته است که با این حساب اگر هر فروشگاه را حساب کنیم، طی دو روز نهایتا دو، سه هزار پیراهن فروخته‌اند البته اگر سه شیفت کار کرده باشند.
   به آمریکا نمی‌رود
خورخه مندس، مدیر برنامه‌های رونالدو اعلام کرد که یوونتوس آخرین تیم رونالدو خواهد بود. این یعنی او آخر فوتبالش به آمریکا نمی‌رود. این در حالی است که رونالدو قراردادی 4ساله با یوونتوس به امضا رسانده و خودش چندی پیش اعلام کرده می‌خواهد تا 41سالگی به فوتبال حرفه‌ای ادامه دهد. مندس گفت: «یوونتوس آخرین باشگاه کریستیانو خواهد بود؛ او دیگر برای باشگاه دیگری توپ نخواهد زد، برای او خوشحالم و امیدوارم دوران خوبی را در یوونتوس سپری کند.»
خریدهای جنجالی یووه
رونالدو گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه یوونتوس است اما آن‌ها 7‌بار در گران‌ترین ترانسفرهای تاریخ نقش اصلی را ایفا کرده‌اند یا گران خریده‌اند یا گران فروخته‌اند. در سال1957 انریکه سیووری با قراردادی 93هزار پوندی از ریورپلاته به یوونتوس آمد که گران‌ترین خرید تاریخ فوتبال تا آن زمان بود. 11سال بعد تورینی‌ها به‌سراغ پیترو آناستاسی، مهاجم ایتالیایی رفتند و با 500 هزار پوند او را خریدند و بازهم رکوردشکنی کردند. در سال1976 پائولو روسی 20ساله را بدون انجام حتی یک بازی رسمی با پیراهن یوونتوس، به وینچنزه فروختند و رکوردشکنی کردند؛ این‌بار رقم یک میلیون و 750 هزار پوند به رسانه‌ها اعلام شد. در سال90 روبرتو باجو را با 8میلیون پوند جذب کردند. دو سال بعد جانلوکا ویالی با 12میلیون پوند به تورین آمد و یک دهه بعد با 46میلیون پوند راهی رئال مادرید شد و تا 8 سال گرانقیمت‌ترین فوتبالیست دنیا باقی ماند. در همان سال یوونتوس جان لوییجی بوفون را با 33 میلیون پوند به‌خدمت گرفت. سپس با فروش پوگبا به منچستریونایتد گران‌ترین ترانسفر تاریخ با 89میلیون پوند رقم خورد.
کاهش طرفداران رئال 
جدایی رونالدو اگر برای یووه نان کرد، برای رئال آب نداشت. سهام یوونتوس به‌طرز عجیبی افزایش یافته به‌علاوه تعداد دنبال‌کننده‌های این باشگاه در شبکه‌های اجتماعی. رونالدو که محبوب‌ترین چهره در تمام شبکه‌های اجتماعی است، بخشی از هواداران خود را از رئال مادرید با خود برد. در عرض 24ساعت پس از انتشار خبر رسمی جدایی رونالدو از کهکشانی‌ها، قهرمان اروپا نزدیک به یک میلیون از دنبال کنندگانش در شبکه‌های اجتماعی را از دست داده است به‎طوری که دنبال کنندگان صفحه توییتر رئال مادرید از 32 میلیون نفر به 31 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است (3 درصد). یوونتوس با عبور از آرسنال به هفتمین باشگاه فوتبال پرطرفدار در شبکه اجتماعی اینستاگرام تبدیل شد.
نه معارفه، نه تودیع
یوونتوس قصد ندارد از مراسم معارفه رونالدو پول در بیاورد و این مراسم پشت درهای بسته انجام خواهد شد. از طرفی، این بازیکن حاضر نشده به‌درخواست مراسم تودیع و تجلیل باشگاه رئال‌مادرید جواب مثبت بدهد. هر دو مراسم می‌توانست درآمدهای گزافی برای دو باشگاه به‌همراه داشته باشد. مراسم معارفه به‌خواست باشگاه یوونتوس منتفی شد به‌دلیل مشکل سازماندهی هواداران.
بدهی مالیاتی صاف می‌شود
رونالدو مدتی است درگیر پرونده فرار مالیاتی در اسپانیاست. او به‌زودی این پرونده را برای همیشه با پرداخت جریمه 8/18میلیون دلاری خواهد بست. مالیات او در ایتالیا تمام و کمال توسط باشگاه پرداخت خواهد شد یعنی 30میلیون یورو در سال. از طرفی، کارگران کارخانه فیات، برندی که قرار است بخشی از هزینه‌های قرارداد رونالدو را پرداخت کند نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند. 
تشکر از روزنامه‌نگاران منتقد
رونالدو با انتشار نامه‌ای در برنامه ال چیرینگیتو با دست اندرکاران این برنامه و هواداران رئال‌مادرید خداحافظی کرد و حتی از منتقدانش هم تشکر کرد. او نوشت: «مرحله جدیدی در زندگی ورزشی من آغاز شده و می‌خواهم از شما به‌شکل ویژه‌ای خداحافظی کنم چرا که شما در قلب من جایگاه خاصی دارید. می‌خواهم از اینکه تقریبا همیشه و در هر وضعیتی حامی من بودید، از شما تشکر کنم. همچنین از همه کسانی که منتقد من بودند چرا که از انتقادها همیشه می‌توان درس گرفت. از کارمه بارسلو، خوتا جوردی، کیم دومنک و کریستوبال سوریا. در واقع شما بزرگ‌ترین انگیزه من برای بهتر شدن بودید و می‌دانم که انتقادات گاه بی‌رحمانه شما نیز جزیی از رقابت ورزشی بین رئال و بارسا بود...».

این خبر را به اشتراک بگذارید