• پنج شنبه 14 تیر 1403
  • الْخَمِيس 27 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 04
پنج شنبه 14 تیر 1403
کد مطلب : 229027
+
-

تعدادی از موزه‌های پایتخت آثار هنری نقاشان را به نمایش گذاشته‌اند

گنجینه آثار فاخر

گنجینه آثار فاخر

مژگان مهرابی

بخش مهمی از مشهورترین موزه‌های دنیا، به نمایش آثار هنری نقاشان مشهور اختصاص دارد. بعضی از این آثار نقاشی جزو گران‌قیمت‌ترین تابلوهای هنری هستند و جزو ماندگارترین آثار موزه‌ای محسوب می‌شوند. در پایتخت هم بعضی موزه‌ها به‌طور تخصصی به نقاشی اختصاص دارند و برخی از موزه‌ها هم بخش ویژه‌ای را برای به نمایش گذاشتن هنر نقاشی درنظر گرفته‌اند. گشت‌و‌گذار در این موزه‌ها فرصت تماشای آثار نقاشان حرفه‌ای را برایتان فراهم می‌کند و می‌توانید با قدم زدن در این موزه‌ها، ساعتی به دنیای رنگ و قلم‌مو سفر کنید.

موزه هنرهای معاصر
معرفی: موزه هنرهای معاصر تهران دارای جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن پس از جنگ جهانی دوم تا پیش از دهه 1980میلادی در خارج از اروپا و آمریکای شمالی است.


4هزار اثر ارزشمند در موزه هنرهای معاصر
در موزه هنرهای معاصر، بیش از 4هزار اثر ارزشمند از نخبگان هنرهای تجسمی ایران و جهان نگهداری می‌شود که نزدیک به 400اثر از آنها ارزش استثنایی دارند. موزه هنرهای معاصر دارای 9گالری است که در 3گالری آن آثار ارزشمند هنرمندان معاصر بین‌المللی نگهداری می‌شود. البته 6گالری دیگر به‌صورت مناسبتی و فصلی دایر هستند. آثار هنری این گالری‌ها به‌دلیل تنوعشان جذابیت زیادی  دارند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید