• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 3 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223108
+
-

فرنگی کامل شد

با 2سهمیه‌ دیگری که دیروز در قرقیزستان به‌دست آمد تیم 6نفره کشتی فرنگی برای المپیک پاریس تکمیل شد. تیم آزاد هنوز یک سهمیه کم دارد

فرنگی کامل شد

علیرضا مهمدی و امین کاویانی‌نژاد با پیروزی‌هایی که دیروز روی تشک مسابقات انتخابی المپیک در قرقیزستان به‌دست آوردند، 2سهمیه دیگر به سهمیه‌های کشتی فرنگی اضافه کردند تا این رشته با تیم کامل راهی پاریس شود. کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی جهان2023، به 4سهمیه رسیده و در 2وزن ناکام مانده بود. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک که با قهرمانی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی ایران به پایان رسید، مسابقات انتخابی المپیک در همان شهر آغاز شد. کشتی آزاد از 3سهمیه مانده 2سهمیه در بیشکک گرفت و برای کامل‌شدن تیمش باید منتظر نتایج گزینشی استانبول باشد اما کشتی فرنگی کار را در قرقیزستان تمام کرد.
ایران در وزن‌ها ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم باید سهمیه می‌گرفت. در وزن 77کیلوگرم کاویانی‌نژاد نماینده ایران بود. او پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر یک علی محمد ال‌عبوداح از عراق را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. کاویانی‌نژاد در این مرحله در مقابل لی یو از چین ۶بر۵ به پیروزی رسید و با حضور در فینال این وزن موفق شد سهمیه المپیک پاریس را قطعی کند. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی، فینال این رقابت‌ها برگزار نشد و فینالیست‌ها مستقیم به پاریس رفتند. در این وزن و در مسابقات قهرمانی جهان، محمدعلی گرایی برای ایران روی تشک رفت ولی موفق به گرفتن سهمیه نشد. گرایی که در همان مسابقات تماشاگر کشتی‌های برادرش محمدرضا بود، در صحنه حساس کشتی او با حریفی از ژاپن بطری به وسط تشک پرتاب کرد و به‌خاطر این خطا تا یک‌ ماه پیش از حضور در تمامی مسابقات محروم بود.

  مهمدی کار را تمام کرد
مهمدی آخرین فرنگی‌کار ایران بود که برای گرفتن سهمیه تلاش کرد و در این راه موفق بود. او که مدال نقره جهانی را دارد، در وزن 87کیلوگرم کشتی گرفت. مهمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 از سد آسان ژانیشوف از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی رسید. او در این مرحله با جالگاسبای بردی مرادوف از ازبکستان مبارزه کرد؛ با کشتی‌گیری که چند‌ماه پیش مدال طلای بازی‌های آسیایی را گرفته بود و در کارنامه‌اش مدال نقره و برنز جهان را هم دارد. مهمدی با نمایشی مطمئن و نتیجه ۳بر۲ پیروز شد و با سهمیه‌ای که گرفت تیم المپیکی فرنگی را کامل کرد.
در حال حاضر 11کشتی‌گیر ایرانی سهمیه المپیک را دارند و فقط در وزن 57کیلوگرم آزاد کشتی ایران بدون سهمیه مانده است. کاروان ایران بازی‌های پاریس فعلا 30سهمیه دارد؛ 11کشتی‌گیر، 2وزنه‌بردار، 5قایقران (با 4سهمیه)، 4تیرانداز، 4تکواندوکار، یک دوچرخه‌سوار و 4شمشیرباز (2سهمیه تیمی و انفرادی) به این المپیک اعزام می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید