• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221547
+
-

حمله 13نفره به بیشکک

تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک راهی قرقیزستان می‌شود

حمله 13نفره به بیشکک

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در روزهای 23، 24 و 25 فروردین در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد و تیم ایران با 10کشتی‌گیر در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود. آزادکاران سال گذشته عنوان سومی را به‌دست آوردند که همین مسئله انتقادات بسیاری را به همراه داشت. بزرگ‌ترین چالش شاگردان کاوه در بیشکک همزمانی مسابقات قهرمانی آسیا با مسابقات کسب سهمیه المپیک است که باعث شده در 3وزن، 2کشتی‌گیر به این رقابت‌ها اعزام شوند.

   تقسیم توان شاگردان کاوه
ابراهیم خواری، رضا اطری، رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی، حسین ابوذری، محمد نخودی، هادی وفایی‌پور، امیرحسین فیروزپور، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع 10ملی‌پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا هستند که به بیشکک خواهند رفت. در کنار این نفرات احمد محمدنژاد جوان، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در اوزان 57، 74 و 97کیلوگرم در مسابقات کسب سهمیه کشتی خواهند گرفت. مسابقات قهرمانی آسیا در 3روز و مسابقات کسب سهمیه در یک روز برگزار خواهد شد. اغلب کشتی‌گیران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا، نفرات اول مسابقات کشوری هستند، جز اوزانی که به‌دلیل مسابقات کسب سهمیه دستخوش تغییر شده‌اند.

   جویندگان بلیت پاریس
تیم ایران در اوزان 57، 74و97کیلوگرم در مسابقات جهانی 2023 در کسب سهمیه المپیک ناکام بود و حالا در دومین فرصتی که دارد باید کشتی‌گیرانش را روی تشک بفرستد. در 57کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان ملی‌پوش ایران خواهد بود که در مسابقات قهرمانی کشور توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. محمدنژاد بیشتر از اینکه از طرف رقبایش تهدید شود برای رسیدن به سر وزن مشکل خواهد داشت. او برای رسیدن بر سر وزن 57کیلوگرم مشکل زیادی بر سر راه دارد و اگر خوب سر وزن برسد، می‌تواند سهمیه المپیک را کسب کند. یونس امامی در 74کیلوگرم با توجه به خبرهایی که از عدم‌حضور ژمالوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل به گوش می‌رسد، شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارد ولی با توجه به شرایط امامی و عملکردش در چند وقت اخیر و شکست‌های دور از انتظارش باید دید چطور در این مدت ریکاوری شده است. امیرعلی آذرپیرا که با طلای جام یاشاردوغو توانست بار دیگر خودش را به‌عنوان مدعی اصلی 97کیلوگرم مطرح کند، به‌نظر کاری ساده‌تر از 2نماینده دیگر ایران دارد. کشتی‌گیر سرشناس 97کیلوگرم که در آسیا حضور دارد، تاج‌الدینوف روسی‌الاصل از تیم ملی بحرین است که در صربستان توانست با شکست تمام رقبایش طلای جهان و سهمیه المپیک را کسب کند و در قرقیزستان فقط برای حضور در قهرمانی آسیا حضور خواهد داشت. به این ترتیب آذرپیرا می‌تواند بدون دغدغه سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید