• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192705
+
-

مرد یخی در بیشکک

محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک به همراه 10فرنگی‌کار دیگر در تورنمنت قرقیزستان حاضر می‌شود

مرد یخی در بیشکک

سومین مرحله مسابقات رنکینگ‌دار کشتی آزاد و فرنگی تحت عنوان رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام کوژومکول کابا اولو در قرقیزستان 11تا 14خردادماه برگزار خواهد شد. حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با 11کشتی‌گیر در این رقابت‌ها حاضر می‌شود ولی آزادکاران در این رقابت‌ها غایب خواهند بود!

    دست بالای رنگرز در اعزام‌ها
حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نسخه‌ای متفاوت از درستکار را در دستور کار خودش قرار داده است. فرنگی‌کاران که در قهرمانی آسیا برعکس آزادکاران عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند تا به حال هیچ مسابقه رنکینگی را از دست نداده‌اند. رنگرز برای بستن تیمش برای قهرمانی آسیا 10نفر برتر مسابقات قهرمانی کشور به همراه برخی مدال‌آوران این رقابت‌ها را به کرواسی (اولین مسابقه رنکینگ) برد. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی سپس به همراه میثم دلخانی، محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی در دومین مسابقه رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی که در بندر اسکندریه مصر برگزار شد حاضر بود. رنگرز در سومین مسابقه رنکینگ هم حضور پررنگی خواهد داشت و قرار است با تیمی پرستاره که شامل 11کشتی‌گیر است در بیشکک قرقیزستان حاضر شود. برادران گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده چهره‌های سرشناس تیم ملی فرنگی حاضر در قرقیزستان هستند. در لیست اعلامی علاوه بر ساروی نام مهدی بالی هم در وزن 97کیلوگرم دیده می‌شود. ظاهرا سرمربی تیم ملی قصد دارد تکلیف ملی‌پوش این وزن در مسابقات جهانی را در بیشکک مشخص کند. از دیگر نکات این اعزام حضور محمدرضا گرایی در یک وزن بالاتر است. گرایی دارنده مدال طلای جهان و المپیک که مدال‎‌‌هایش را در 67کیلوگرم کسب کرده است همانند تورنمنت مصر قرار شده در وزن 72کیلوگرم به روی تشک برود. این تصمیم برای این است که او در طول سال فقط یک‌بار سر وزن قانونی کشتی بگیرد تا وزن کم کردن‌های زیاد تأثیری در عملکردش نداشته باشد. با اعلام اسامی تیم ایران در قرقیزستان، اتحادیه جهانی در گزارشی به حضور محمدرضا گرایی دارنده مدال نقره جهان در سال 2022اشاره کرد و عنوان کرد گرایی بار دیگر در 72کیلوگرم کشتی خواهد گرفت. پیش‌تر اتحادیه جهانی کشتی به محمدرضا گرایی لقب ققنوس را داده بود و محمد بنا سرمربی سابق تیم ملی، گرایی را به خاطر عدم‌تغییر چهره‌اش در زمان‌هایی که کشتی را عقب یا جلو می‌افتد «مرد یخی» لقب داده بود. گرایی در المپیک 2020و مسابقات جهانی 2021که صاحب مدال طلا شد بارها کشتی باخته را با پیروزی عوض کرد.

غیبت آزادکاران در قرقیزستان
اواخر سال گذشته (بهمن و اسفندماه) مرحله اول و دوم مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی در کشورهای کرواسی و مصر برگزار شد. طبق قوانین اتحادیه جهانی 4مسابقه رنکینگ‌دار (جز مسابقات قاره‌ای) در تقویم اتحادیه جهانی جای گرفته است و با برگزاری سومین مرحله در قرقیزستان تنها مسابقات مجارستان باقی خواهد ماند. با توجه به جایگاه آزادکاران در رنکینگ اتحادیه جهانی به‌نظر درستکار چاره‌ای جز حضور در مسابقات رنکینگ مجارستان ندارد. پیش از این قرار بود کامران قاسمپور طلایی ایران در مسابقات جهانی2021و 2022در قرقیزستان کشتی بگیرد که به‌دلیل مصدومیت این حضور به رنکینگ مجارستان موکول شد. در حال حاضر رحمان عموزاد تنها کشتی‌گیر ایرانی است که در صدر جدول وزن خودش (65کیلوگرم) قرار دارد. حسن یزدانی نفر سوم وزن 86کیلوگرم است و کامران قاسمپور در رده دوم 92کیلوگرم قرار دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید