• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 بهمن 1402
کد مطلب : 217721
+
-

کوتاه و بدون مقدمه

بهروز افخمی در نشست رسانه‌ای، «صبح اعدام» را فیلمی دانست که به شیوه‌ دیگری نمی‌شد آن را ساخت

کوتاه و بدون مقدمه

درام سیاسی،تاریخی «صبح اعدام» یکی از معدود فیلم های جشنواره امسال که فیلمسازی با تجربه کارگردانی اش کرده، از فیلم های مهم به نمایش درآمده در روز سوم بود.
فیلم سینمایی «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی که در رقابت سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، ظهر شنبه ۱۴ بهمن در برج میلاد نمایش داده شد.در نشست رسانه‌ای فیلم که با حضور کارگردان، تهیه‌کننده، تدوینگر و  بازیگران برگزار شد بهروز افخمی گفت: با توجه به برنامه پخش فوتبال جای مقدمه نیست و کوتاه پاسخ می‌دهم.

صد در صد منطبق با واقعیت عمل نکردیم
فیلم می‌توانست به صورت مستند داستانی اجرا شود چرا که مقدار زیادی نریشن و گفتار متن دارد و معتقدم به هیچ شکلی غیر از این نمی‌شد کار کرد. «صبح اعدام»صد درصد طبق واقعیت نیست و ما خود دیالوگ و داستان را تنظیم کرده‌ایم. به عنوان مثال دیالوگی که به آقای خمینی بگویید «همه تو را دیدن و خریدن و من ندیده خریدم» جای دیگری از طیب نقل شده بود اما آن را به اتاق اعدام منتقل کردیم.

بیشتر فیلم های من اقتباسی بوده است
نصف بیشتر فیلم‌های من اقتباسی بوده ولی این یکی خیلی اقتباس دقیق به حساب نمی‌آید و بیشتر برمبنای گزارش یک روزنامه بوده است. از بین دیگر فیلم‌هایم حتی «شوکران» هم منابع اقتباسی داشت و شاید فقط فیلم «تختی» بوده که اصلا چنین شرایطی نداشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید