• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 دی 1402
کد مطلب : 214896
+
-

ترویج رفتارهای پایدار فرهنگی و محیط‌زیستی توسط بانوان

خبر دوم
ترویج رفتارهای پایدار فرهنگی و محیط‌زیستی توسط بانوان

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تأکید بر نقش بانوان در ترویج رفتارهای پایدار فرهنگی گفت که زنان در خط مقدم پرورش اخلاق اجتماعی هستند که حفظ محیط‌زیست را در اولویت قرار می‌دهد.
به‌گزارش همشهری، حفاظت از محیط‌زیست یک مسئولیت اجتماعی است و شهرداری تهران در این دوره تلاش می‌کند با جلب مشارکت شهروندان به‌ویژه بانوان گام‌های مؤثری در این حوزه بردارد. حلیاسادات حسینی به بیانات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان بر نقش زنان براساس تعالیم اسلامی اشاره کرد و گفت: «در متون اسلامی بر احترام و مراقبت از خلقت تأکید عمیقی شده است. قرآن کریم به طبیعت و همه موجودات زنده احترام می‌گذارد و بر حفظ و اعتدال به‌عنوان وظیفه‌ای که بر عهده بشر است، تأکید می‌کند.»
مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: «زنان در تهران نقش‌هایی را در حکمرانی و سیاستگذاری بر عهده گرفته‌اند و برای برنامه‌ریزی شهری پایدار و پروژه‌های شهر دوستدار محیط‌زیست تلاش می‌کنند که دیدگاه آنها بسیار ارزشمند است.»
حسینی با بیان اینکه نقش زنان زمانی که به‌عنوان رابط در جامعه عمل می‌کنند، بیشتر می‌شود به برخی از نمونه‌ها اشاره و عنوان کرد: «تعاملات و ارتباطات زنان در اجتماع با یکدیگر احساس مسئولیت مشترک در قبال محیط‌زیست را تقویت می‌کند. معتقدم همکاری جمعی به رهبری زنان می‌تواند به راه‌حل‌های محیط‌زیستی و داشتن شهری زیست‌پذیرتر کمک کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید