• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201597
+
-

ماجراجویی با بچه‌های قد و نیم قد

ماجراجویی با بچه‌های قد و نیم قد

ماجراجویی و طبیعت‌گردی در نقاط دورافتاده و صعب‌العبور، برای هر آدمی سخت است و چالش برانگیز؛ حالا فکرش را بکنید، یک خانواده 7 نفره با بچه‌های قد و نیم قد به چنین ماجراجویی سختی برود.
این چالش، چیزی نبوده که خانواده نتبرگ‌ها را از این سفر خانوادگی پرهیجان منع کند. دانا و اولن نتبرگ که هر دو 44ساله هستند، همراه با 5بچه خود که 14، 12، 10، 7، و 2ساله هستند، چنین کاری کرده‌اند و برخی از طاقت‌فرساترین، چالش برانگیزترین و طولانی‌ترین مسیرهای طبیعت‌گردی در آمریکا را با هم زیر پا  گذاشته اند. آنها در یک مسیر 3هزار و 540کیلومتری از ایالات جورجیا تا مین طبیعت‌گردی کرده‌اند و در تجربه تحسین‌برانگیز دیگرشان، یک مسیر تریل 4هزار و 873کیلومتری را زیر پا گذاشته‌اند  و این البته پایان کار تجربه‌های هیجان‌برانگیز این خانواده نیست و آنها در حال طی کردن یک مسیر معروف دیگر هستند که نزدیک به 12هزار و 900کیلومتر را شامل می‌شود.
حتی فکر کردن به این اعداد، کمی می‌تواند ترسناک باشد اما این خانواده، لذت با هم بودن در یک کار هیجان‌انگیز و ماجراجویانه را بالاتر از همه ترس‌ها و نگرانی‌ها می‌داند و الهام‌بخش خانواده‌های شلوغ در سراسر دنیا شده است. دانا، مادر این خانواده درباره این تجربیات عجیب گفته است: «ما می‎دانیم که خانواده‎های زیادی نمی‌توانند چنین کاری بکنند. یا زمانش را ندارند، یا پولش را و یا اصلا تمایلی به انجام این کار ندارند. به همین‌خاطر ما خودمان را خوشبخت می‎دانیم که موفق به انجام این کار شده‌ایم.» دانا و اولن که هر دو پزشک هستند، در دوران دانشجویی با هم ازدواج کردند و در 20سال گذشته، انواع ماجراجویی را تجربه کرده‌اند؛ از طبابت در آفریقا گرفته تا کوهنوردی‌های طولانی در ارتفاعات کانادا. اما سال‌ها به‌خاطر بچه‌هایشان، کمی از این فعالیت‌ها دور بودند تا اینکه بعد از تولد فرزند چهارمشان، تصمیم گرفتند دوباره ماجراجویی‌ها را و این بار با همراهی بچه‌ها، از سر بگیرند.
آنها از طبیعت‌گردی‌های کوتاه 50کیلومتری شروع کردند و وقتی دیدند تجربه خوشایندی است، کم کم مسیرهای طولانی‌تری را انتخاب کردند و در نهایت، به مسیرهای سخت و مشهور رسیدند.
سخت‌ترین چالش آنها در این سال‌ها، گاهی نه خود مسیر که شرایط آن بوده است؛ برای نمونه آنها در دوران همه‌گیری کرونا، باید مطمئن می‌شدند که می‌توانند از مناطق خاصی عبور کنند و قرنطینه شامل حالشان نمی‌شود و البته خود مسیرها و چالش‌هایش هم بوده است؛ آنها نمی‌دانستند که آیا واقعا با توجه به تعداد بچه‌ها و شرایطی که دارند، می‌توانند ماجراجویی‌شان را به پایان برسانند یا نه. اما در نهایت، نه تنها موفق به انجام آن شدند بلکه انگیزه بیشتری برای برنامه‌های بعدی پیدا کردند. تولد پنجمین کودک، کمی برنامه‌های آنها را به هم ریخت، اما وقتی کمی این فرزندشان بزرگ‌تر شد، تحقیق درباره سفر در دل طبیعت با نوزاد را شروع کردند و خیلی زود دوباره برنامه‌ها از سر گرفته شد. نوزاد، حرکت آنها را در تجربه بعدی کندتر کرد اما به‌گفته خودشان، لذت ماجراجویی بیشتر شده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید