• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 29 تیر 1402
کد مطلب : 197791
+
-

نکته بازی/ به‌به، چقدر هماهنگ

این هماهنگی و یکپارچگی مدیران فدراسیون فوتبال ما را کشته است. اصلا این سیستم طوری درست و منظم عمل می‌کند که آدم مات و مبهوت می‌ماند؛ درست مثل ساعت سوییسی. در تازه‌ترین نمونه 2اظهارنظر در فاصله تنها چند دقیقه منتشر شده که خواندن آنها خالی از لطف نیست. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفته: «اگر ساپینتو روز اول محروم می‌شد می‌فهمید اینجا حساب و کتاب دارد.» خیلی ممنونیم از جناب تاج که تلویحا تأیید کردند اینجا حساب و کتاب ندارد! در اظهارنظر بعدی اما ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون گفته: «برای ساپینتو از همان ابتدای فصل تقریبا شدیدترین آرا را داشتیم و از تمامی اهرم‌ها و ضمانت‌هایی که داشتیم استفاده کردیم. به هرحال نمی‌شود با نخستین تخلف شدیدترین مجازات را اعمال کنیم.» اصلا حرفی برای گفتن باقی می‌ماند؟

بعدا پشیمان نشوید
بیشترین حاشیه و خبر در طول این چند هفته در مورد دروازه استقلال وجود داشته؛ آمدن و نیامدن بیرانوند، ماندن و نماندن حسینی و جذب یا عدم‌جذب خالدآبادی. انگار کل مشکلات فوتبال جهان حل شده و فقط اخبار مربوط به دروازه‌بانان استقلال باقی مانده است! در تازه‌ترین اتفاق اما علیرضا رضایی، دروازه‌بان دوم استقلال در فصل گذشته از این باشگاه جدا شد؛ گلری که فرهاد مجیدی زمانی در موردش گفته بود می‌تواند به‌مدت 10سال دروازه تیم ملی را بیمه کند. تصمیم نکونام در مورد رضایی با تعجب برخی مخاطبان و هواداران همراه شده است؛ مخصوصا که استقلال سابقه موفقی هم در این زمینه ندارد. هنوز فراموش نکرده‌ایم که این باشگاه در اقدامی تاریخی حسین پورحمیدی را با سعید مهری عوض کرد و الان وضعیت 2بازیکن کاملا مشخص است!

وسط اخبار طارمی اتفاق افتاد
در شرایطی که روزی هزارخبر ریز و درشت در مورد مقصد بعدی مهدی طارمی، رقم رضایتنامه او، واکنش پورتو، کامنت‌های هواداران، مطالب رسانه‌های خارجی و... منتشر می‌شود، یک فوتبالیست آسیایی در متن ترانسفری بزرگ قرار گرفت. بر این اساس کیم مین‌جائه، مدافع اهل کره‌جنوبی که فصل گذشته نقش مهمی در قهرمانی ناپولی در لیگ ایتالیا داشت، به بایرن‌مونیخ پیوست. با چه شرایطی؟ پرداخت 50میلیون یورو بابت فعال کردن بند فسخ قراردادش! کمتر کسی می‌توانست باور کند که یک باشگاه بزرگ اروپایی برای یک مدافع چنین پولی بپردازد اما بایرن این کار را انجام داد تا مین‌جائه به دومین خرید گران‌قیمت تاریخ باشگاه تبدیل شود. این انتقال با این قیمت اگر در فوتبال ایران رخ داده بود، احتمالا بعضی سایت‌ها خودشان را از شدت هیجان حلق‌آویز می‌کردند! خودتان را کنترل کنید رفقا.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید