• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 24 تیر 1402
کد مطلب : 197323
+
-

چرا تحقیقات درباره کشف کوکائین در‌کاخ سفید متوقف شد؟

دو هفته پیش بود که روزنامه واشنگتن پست به نقل از سرویس مخفی آمریکا از کشف یک مورد «اقلام ناشناخته» در فضای کاری بخش غربی کاخ سفید خبر داد که به بسته شدن موقت مجتمع کاخ سفید منجر شد. در آزمایش‌های بعدی مشخص شد که این ماده کوکائین بوده است. بایدن هنگام کشف کوکائین در کاخ سفید نبود و او و خانواده‌اش دو روز بعد، از تعطیلات آخر هفته در «کمپ دیوید» بازگشتند. همین موضوع باعث گمانه‌زنی در مورد منشأ کوکایین در کاخ سفید شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اما روایت دیگری از این ماجرا ارائه کرد و در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث» نوشت: آیا کسی باور می‌کند که کوکائین یافت شده در بال غربی کاخ سفید بسیار نزدیک به دفتر بیضی (دفتر رئیس‌جمهور) برای استفاده کسی غیر از هانتر و جو بایدن است؟ ترامپ همچنین پیش‌بینی کرد که «رسانه‌های اخبار جعلی به‌زودی شروع به گفتن این موضوع می‌کنند که مقدار کشف شده بسیار کم است و در واقع کوکائین نبوده است. بلکه داروی تأیید شده مثل آسپرین بوده و داستان محو خواهد شد.» از سوی دیگر، یک منبع مطلع از تحقیقات در این خصوص به «پولیتیکو» گفته بود که احتمال یافتن مقصر کم است. او همچنین گفت حتی اگر دوربین‌های مدار بسته وجود داشت، شناسایی صاحب کوکائین دشوار بود.
بحث بر سر این موضوع همچنان داغ بود که سرویس مخفی آمریکا پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که تحقیقات در مورد کوکائین کشف شده در کاخ سفید را به‌دلیل نبود مدارک فیزیکی لغو کرده است. در بیانیه سرویس مخفی آمریکا آمده است که «تحقیقات، بدون شواهد فیزیکی نمی‌تواند یک فرد مظنون را از میان صدها نفری که در محل کشف کوکائین حضور داشته‌اند، مشخص کند. بنابراین، تحقیقات سرویس مخفی به‌دلیل نبود شواهد فیزیکی متوقف شده است.» سرویس مخفی افزود که محققان نتوانسته‌اند روی بسته این مواد‌مخدر اثر انگشت یا دی ان‌ای فرد مظنون را پیدا کنند.
این در حالی است که در سال‌های گذشته گزارش‌هایی از فساد اخلاقی هانتر بایدن پسر رئیس‌جمهور آمریکا و اعتیاد او به مواد‌مخدر منتشر شده است. حدود 9سال پیش، زمانی که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند پسر او، هانتر به‌دلیل اعتیاد به کوکائین از نیروی دریایی آمریکا اخراج شده است. بر همین اساس به‌نظر می‌رسد که انتساب کوکائین یافت شده به بایدن، دور از ذهن نیست و توقف تحقیقات نیز احتمالا برای جلوگیری از سوءاستفاده جمهوری‌خواهان از رسوایی جدید صورت گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید