• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192037
+
-

این دختر قلم به‌دست آرزو دارد نوشته‌هایش جهانی شود

می‌نویسم، پس هستم

می‌نویسم، پس هستم

سعیده مرادی

ممکن است فکر کنید نویسنده‌ها همیشه از میان آدم بزرگ‌ها هستند، اما این طور نیست. علاقه بعضی از نوجوانان بااستعداد کشورمان به نویسندگی باعث شده بیش از همه هم سن و سال هایشان کتاب‌های داستانی بخوانند و دفترهایشان را پر از داستان‌های بزرگ و کوچک کنند و حتی افتخارآفرین باشند؛ درست مثل «زهرا کمالی» دختر زاهدانی که بسیار می‌نویسد و در مسابقات کشوری متعدد جوایزی رنگارنگ کسب کرده و در آینده نزدیک هم کتابش را منتشر خواهد کرد.

نوشتن آموختنی است
به اعتقاد خیلی‌ها عشق به نوشتن ذاتی است و یادگرفتنی نیست، اما زهرا نشان داده با تمرین‌های پی‌در‌پی نیز می‌توان به این مهارت دست یافت. او می‌گوید: «هرچند نویسندگی یک استعداد تلقی می‌شود، ولی می‌توان آن را رشد داد. هرقدر مهارت فرد بیشتر شود، قطعا موفق‌تر خواهد بود. من هم دوست دارم کتاب چاپ کنم، اما چاپ کتاب شرایط خاصی می‌طلبد و امیدوارم که در آینده نزدیک کتابم را روانه بازار کنم. هدفم این است که یک نویسنده بزرگ برای کشورم باشم و نوشته‌هایم آنقدر پرمعنا و مفهوم باشند تا همه از آن لذت ببرند و ان‌شاءالله به زبان‌های مختلف دنیا چاپ شوند.»

روزی برای ما
زهرا به دختر بودنش می‌بالد و از احساسش به‌عنوان یک دختر ایرانی می‌گوید: «دختر بودن خیلی قشنگ است؛ به‌ویژه آنکه دختر ایرانی باشی. هر روزش پر از اتفاق‌های شیرین است که می‌توان از آن نهایت لذت را برد. من روز دختر را هم دوست دارم. احساس قشنگی است که بدانی به غیر از روز تولد، روزی دیگر وجود دارد که به نام توست؛ روزی به نام تمام دختران ایرانی که از اهمیت این گروه خبر می‌دهد. من این روز را بسیار دوست دارم.» او معتقد است همه دختران ایرانی از استعدادهای بسیاری برخوردارند که باید آنها را کشف کنند. زهرا می‌گوید: «همه دختران کشورم سرشار از استعداد هستند و توصیه‌ می‌کنم که اگر به رشته یا مهارتی علاقه دارند باید بدون اتلاف وقت آن را پیگیری کنند و با تلاش به موفقیت برسند.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید