• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187915
+
-

حل مشکلات شهری در دیدارهای بی‌واسطه

پرونده صدمین دیدار مردمی رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مسجد لرزاده بسته شد

گزارش
حل مشکلات شهری در دیدارهای بی‌واسطه

زینب زینال‌زاده؛ روزنامه‌نگار

نهضت دیدارهای مردمی مسجد‌محور، از ابتدای شروع به‌کار شورای شهر ششم در اولویت قرار گرفت. در راستای همین رویکرد، دیروز صدمین دیدار مردمی رئیس کمیته عمران شورای شهر در قالب برپایی میز خدمت، با حضور نمازگزاران و اهالی محله کوثر در مسجد لرزاده برگزار شد. سیدمحمد آقامیری در جریان این دیدار، به همشهری گفت: «متأسفانه شاهد شکاف میان مردم و مسئولان هستیم؛ ازاین‌رو ضرورت داشت تا برای ازبین‌بردن این شکاف چنین جلساتی برگزار شود. همچنین ملاقات‌های بی‌واسطه کمک می‌کند تا مشکلات را به‌صورت میدانی مشاهده و بررسی کنیم؛ چراکه شهر تهران به‌دلیل گستردگی با مشکلات فراوانی مواجه است و پشت درهای بسته نمی‌توان برای حل آنها تصمیم‌گیری کرد.»
به گزارش همشهری، پس از اینکه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام علی‌اصغر تاجیک تمام شد، مسئولان (عضو شورای شهر، امام‌جماعت، شهردار منطقه 12و مسئولان منطقه‌ای ازجمله رئیس‌کلانتری و...) پشت میز خدمت نشستند تا حرف مردم را بشنوند و در نهایت هم پاسخگو باشند. البته دیروز پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران هم مهمان ویژه این مراسم بود. برخی مشکلات را شفاهی بیان کردند و تعدادی هم ترجیح دادند مکتوب کنند. حسین ثقفی، مدیر محله کوثر مشکلات را جمع‌بندی کرد و گفت: «حضور معتادان متجاهر، خانه‌های خالی، نبود امنیت، ترافیک، مسدودشدن خیابان‌ها، عدم‌نظافت شهری، وجود موش، عدم‌دسترسی به حمل‌ونقل عمومی و... اهم معضلاتی هستند که سبب گلایه شهروندان شده است.» هر یک از مسئولان مربوطه به معضلات مطرح شده پاسخ دادند و رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران هم قول پیگیری برخی از موضوعات مانند رفع ترافیک و... را داد.

مساجد، پایگاه‌های مردمی هستند
این دیدار بیش از 2ساعت به طول انجامید و در پایان سیدمحمد آقامیری در گفت‌وگو با همشهری هدف ملاقات‌های مردمی در مساجد را اینگونه بیان کرد: «حدود 2100مسجد در تهران وجود دارد که پایگاه‌های مردمی در محلات هستند و اقشار مختلفی هم در آنها حضور دارند؛ بنابراین تصمیم بر آن شد تا اعضای شورای شهر دیدارهای مردمی خود را در مساجد برگزار کنند تا مردم بی‌واسطه مشکلاتشان را بگویند؛ کمااینکه برخی از موضوعات مطرح‌شده در صحن یا کمیسیون‌ها و کمیته‌ها، مربوط به همین دیدارها و آنچه مردم بیان کرده‌اند، می‌شود.» رئیس کمیته عمران شورای شهر به سرمایه اجتماعی نظام هم اشاره کرد و گفت: «شکاف میان مردم و مسئولان در ادوار گذشته سبب ازبین‌رفتن سرمایه اجتماعی نظام شده است و دیدار در مساجد و برقراری ارتباط بی‌واسطه با مردم کمک می‌کند تا بتوانیم سرمایه اجتماعی برای نظام‌ جمع کنیم.»

دیدارهای مردمی در بوستان ها
ملاقات‌های حضوری در مساجد سال آینده هم ادامه خواهد داشت. آقامیری با تأیید این موضوع تأکید کرد: «سال آینده علاوه بر ملاقات مردمی در مساجد، قصد داریم دیدارهای عمومی در بوستان‌ها و پارک‌ها داشته باشیم تا بتوانیم با جامعه بیشتری از شهروندان ارتباط بگیریم. البته این موضوع یک ایده است و باید بررسی کارشناسی شود، اما امیدواریم بتوانیم این امر را محقق کنیم.»

مکث
سازماندهی ملاقات‌های مردمی

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران: حتماً ملاقات‌های مردمی در ادوار گذشته وجود داشته است، اما در این دوره تلاش شد تا این دیدارها سازمان‌یافته‌تر و منظم‌تر شوند. علاوه بر اعضای شورای شهر، سایر مسئولان منطقه‌ای اعم از شهردار، رئیس‌کلانتری، معاونان، رئیس آموزش‌وپرورش، رؤسای شرکت‌های آب و مخابرات و اداره گاز و... حضور دارند و مشکلات متعددی مطرح شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند. قطعاً تداوم چنین دیدارهایی سبب رضایتمندی شهروندان می‌شود و مدیریت شهری هم هدفی جز احصای مشکلات و پیگیری برای حل آنها ندارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید