• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187862
+
-

دوباره زنده کن ما را

مجموعه داستان
دوباره زنده کن ما را

کتاب «دوباره زنده کن ما را » عنوان مجموعه داستان‌های کوتاه برگزیده جایزه ادبی اُهنری در سال1984 است که با ترجمه لیدا طرزی از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است. داستان‌های این مجموعه نیز به تاسی ازجمله مشهور اُهنری که بر این باور بود که هر‌انسانی برای خود داستانی دارد که قابل روایت کردن است، روایت‌های عامیانه، مردمی و در عین حال جذاب و خواندنی است، داستان‌هایی شکل گرفته در بطن مردمان عادی جامعه و راوی بخشی از دردها و زخم‌ها و آرزوهای برجای مانده بر پوست و گوشت و خون آنهاست.
داستان‌های این مجموعه از 14 مجله همچون نیویورکر، آتالنتیک، گِرَند استریت، آنتائوس، سوانی ریویو، تریکوارترلی، هاارپرز، فیکشن اینترنشنال، کینون ریویو، اَسِنت، مادمازل و مادر جونز انتخاب شده است.
ویلیام آبراهامز سرویراستار این کتاب در مقدمه خود بر این اثر با اشاره به افت شدید کیفیت محتوایی و ذهنیت حاکم بر نشریات و مجلات آمریکا در زمان انتشار این کتاب و با تأکید بر نقش غیرقابل انکار آنها در تولید داستان کوتاه بر این واقعیت دست گذاشته که جامعه آمریکایی دهه۱۹۸۰ ظرفیت لازم برای نمایش آنچه در لایه‌های مختلف فکری و زیستی خودش جریان دارد را ندارد. درواقع مجلات با تغییر سبک و سلیقه و تلاش برای نو شدن، ظرفیت لازم برای شکوفایی به نویسندگان نمی‌دهند و از این‌رو انتشار این کتاب که گزیده‌ای از داستان‌های مجموعه‌ای بزرگ از نشریات است تلاشی برای معرفی این تحولات و راویان آنها محسوب می‌شود. انتشارات نیستان این مجموعه 204صفحه‌ای را به بهای 96هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید