• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187362
+
-

هشدار آخر به باند مسمومیت

یک هفته از مسئولیت کارگروه بررسی مسمومیت دانش‌آموزان به ریاست وزیر کشور در دولت گذشت

گزارش
هشدار آخر به باند مسمومیت

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در روزهای اخیر، یک پرونده کاملا انتظامی و امنیتی را ساخته است. این اتفاق از آذرماه شروع شد و در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است. بنا بر تصمیم سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، شورای امنیت کشور به ریاست احمد وحیدی، وزیر کشور مسئول مستقیم رسیدگی به این پرونده است. چهارشنبه یک هفته قبل در جلسه هیأت دولت این مسئولیت به وزارت کشور داده شد. براساس آخرین اطلاعیه‌ها، نهادهای امنیتی هنوز سرنخی از منشا و عوامل مسمومیت به‌دست نیاورده‌اند؛ پلیس نیز وارد میدان شده و خبر از استقرار نیروهای ثابت و سیار خود اطراف مدارس و خوابگاه‌ها داده است. مهم‌ترین طرح مواضع مقامات سیاسی و امنیتی درباره ابعاد این پرونده را می‌خوانید:

تشکیل کارگروه تحقیق به دستور رئیسی
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دستور داد به‌منظور تحقیق، بررسی و ارزیابی وقایع مربوط به سلامت دانش‌آموزان کارگروهی با حضور دستگاه‌های اطلاعاتی، وزارت بهداشت و آزمایشگاه‌های تخصصی منتخب کشور تشکیل شود. در این کارگروه علاوه بر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای شناسایی عوامل احتمالی، وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آزمایشگاه‌های تخصصی منتخب کشور عضویت دارند و مأمور بررسی دقیق موضوع شده‌اند. رئیسی در جلسه یکشنبه عصر هیأت دولت با تأکید بر پیگیری قاطع و اطلاع‌رسانی به‌موقع درباره مسمومیت‌ها، توطئه جدید دشمن برای مسموم کردن دانش‌آموزان را جنایت ضدبشری دانست. / پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری

بیانیه وزیر کشور؛ دنبال کشف ابعاد ماجرا
وزیر کشور روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد موضوع مسمومیت دانش‌آموزان با جدیت در حال پیگیری است. در بخشی از این بیانیه آمده است: از همان لحظات نخست، دستگاه‌‌های اطلاعاتی و امنیتی نهایت تلاش خود را برای کشف ابعاد این ماجرا و شناسایی عوامل مؤثر در این حوادث به‌کار گرفته‌اند که به محض نتایج قطعی مراتب در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت. از بدو پیدایش این مسئله، طراحان جنگ ترکیبی علیه ایران، با ایجاد آلودگی ذهنی-روانی کوشیده‌اند تا التهاب‌آفرینی را در سطح جامعه گسترش دهند و باعث تعطیلی مراکز تحصیل علم و دانش در کشور شوند و مجددا پروژه شکست‌خورده اغتشاش را احیا کنند؛ بنابراین به مردم عزیز اطمینان‌خاطر داده می‌شود که سلامت دانش‌آموزان در اولویت اصلی همه مسئولان بوده و هست و برای ایجاد آرامش و تامین آسایش آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد./ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

آزمایش‌های مختلف برای کشف علت
محمدحسن آصفری، عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان گفت: روز یکشنبه کمیته حقیقت‌یاب جلسه‌ای برای  بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور، بهداشت، آموزش و پرورش، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی برگزار کرد. طبق گزارش ارائه‌شده متأسفانه تعداد زیادی از مدارس ما درگیر مسمومیت شده‌اند که آمار ارائه شده تا دیروز از درگیری ۲۵استان کشور شامل تقریبا ۲۳۰ مدرسه حکایت دارد که به‌دنبال آن بیش از ۵هزار دانش‌آموز دختر و پسر مسموم شده‌اند. از این آمار بیشترین مسمومیت مربوط به دختران و کمترین‌شان مربوط به پسران بوده است. آصفری افزود: آزمایش‌های مختلفی برای شناسایی نوع مسمومیت در حال انجام است تا علت مسمومیت مشخص شود؛ تاکنون اطلاعات خاصی به‌دست نیامده که براساس آن مشخص شود که نوع سم چه بوده یا اینکه این اقدامات از چه ناحیه‌ای صورت گرفته است.

برخی‌ در داخل بدشان نمی‌آید این اتفاقات گردن حکومت بیفتد
سخنگوی سپاه در یک مراسم اختتامیه، مسمومیت دانش‌آموزان را یک «جریان مشکوک» دانست و گفت: در جریان مشکوک مسمومیت‌ دانش‌آموزان صرف‌نظر از ابعاد و حجم آن، یک سؤال مطرح می‌شود که چرا برخی‌ در داخل بدشان نمی‌آید این اتفاقات گردن حکومت بیفتد؛ لذا اصحاب رسانه باید فکر کنند که چرا جمعی از روشنفکران و اصحاب رسانه همگام با آمریکا و صهیونیست‌ها به نقاط قوت کشور حمله می‌کنند. سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف افزود: باید در حوزه رسانه فکری کنیم؛ چراکه برخی، ناجوانمردانه امثال ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان را به سپاه مرتبط می‌کنند؛ ‌البته دلیلش این هم هست که طراحی‌های دشمن در طول این ۴۵ سال به سد بزرگ و قدرتمند سپاه برخورد کرده است؛ لذا باید از همراهان داخلی دشمن پرسید، شما که هستید؟ کجا را هدف گرفته‌اید؟ تکلیف دشمن مشخص است، اما ناراحتی ما این است که آنهایی که در داخل هستند در پازل دشمن فعالیت می‌کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید