• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187136
+
-

آغاز جنگ‌های 6 روزه

6روز قبل از بازی بزرگ پرسپولیس و سپاهان، امروز پرسپولیسی‌ها با تراکتور بازی می‌کنند و سپاهان میزبان هوادار است

 هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با 4بازی آغاز می‌شود و در مهم‌ترین بازی‌ها تیم‌های اول و دوم جدول به‌ترتیب به مصاف هوادار و تراکتور می‌روند. سپاهان و پرسپولیس بعد از این 2بازی سخت، هفته آینده باید در تهران روبه‌‌روی همدیگر قرار بگیرند.

  پیکان – ذوب‌آهن
بازی‌های امروز از ساعت15 با جدال 2تیم پیکان و ذوب‌آهن آغاز می‌شود؛ 2تیمی که در نیمه پایین جدول ساکن هستند و در نیم‌فصل دوم هم خیلی موفق نبوده‌اند. هر دو تیم از 6بازی دور برگشت فقط 5امتیاز گرفته‌اند و در این مدت فقط یک برد داشته‌اند. مجتبی حسینی و مهدی تارتار هر دو سابقه هدایت تیم مقابل را هم دارند و شاید همین انگیزه‌ای برای خاص‌تر شدن این بازی باشد وگرنه آنها نه خطر سقوط را حس می‌کنند و نه امیدی به صعود تا نیمه بالای جدول دارند. بازی رفت 2تیم در فولادشهر با برد یک بر صفر ذوب‌آهن تمام شد.

  تراکتور – پرسپولیس
بازی دوم امروز که از ساعت16 در تبریز آغاز می‌شود، مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی هفته هم هست. پرسپولیس که هفته گذشته فاصله‌اش را با صدر به یک امتیاز رساند، امروز میهمان تیمی است که خودش در صورت بردن این بازی به جمع مدعیان قهرمانی اضافه خواهد شد. بازی پرسپولیس و تراکتور البته بدون حساسیت‌های جدولی هم به اندازه کافی حساس است و این موضوع همیشه در جریان بازی‌های این دو تیم دیده شده است. در آخرین بازی 2تیم در تبریز، این حساسیت‌ها و درگیری‌ها آنقدر بالا گرفت که به جنجال روی سکوها منتهی شد و در نهایت داور بازی را نیمه‌کاره گذاشت و بعدا پرسپولیس 3بر صفر برنده شد. به‌خاطر همان اتفاقات، بازی امروز 2تیم بدون تماشاگر برگزار می‌شود اما باز هم بدون هیجان و شاید درگیری نخواهد بود. پاکو خمز، سرمربی تراکتور دیروز در نشست مطبوعاتی‌اش گفت: «نمی‌دانم چرا داوران اینقدر برای پرسپولیس پنالتی می‌گیرند و برای ما نمی‌گیرند!» او با این جمله هم سعی کرد فشار را روی داور بازی امروز (وحید کاظمی) بیشتر کند و هم نشان داد فوتبال ایران موفق شده یک سرمربی اروپایی را هم به‌خودش شبیه کند و او را از قالب حرفه‌ای‌اش بیرون بکشد! باید دید امروز تقابل یحیی و خمز به سود کدام سرمربی تمام می‌شود و سوت‌های داور چقدر در این نتیجه تأثیر خواهد گذاشت. البته سوت‌های داور چه درست باشند چه غلط، در پایان بازی قطعا شاهد اعتراض هر دو تیم برنده و بازنده خواهیم بود. پرسپولیس علاوه بر پنالتی و نتیجه، باید نگران محروم‌شدن بازیکنان اصلی‌اش برای بازی هفته آینده با سپاهان هم باشد.

  مس رفسنجان – نفت آبادان
مس رفسنجان برای نخستین‌بار در این فصل 2بازی متوالی را برده و امروز مقابل تیم قعرنشین فرصت دارد سومین برد را هم به‌دست بیاورد. کمی عجیب است که تیم مدعی مس با حضور در رتبه ششم جدول، طی 20هفته نتوانسته بود 2برد متوالی به‌دست بیاورد. تیم محمد ربیعی در دور رفت بیشتر بازی‌هایش را مساوی کرد و در گل‌زدن و پیروز‌شدن کاملا دچار مشکل بود. اما در دور برگشت، میانگین گلزنی رفسنجانی‌ها تقریبا دوبرابر نیم‌فصل اول بوده و آنها شرایط بهتری داشته‌اند. 2برد اخیر مس، مقابل فولاد و هوادار بوده که تیم‌های ضعیفی نیستند و بردن آنها در این لیگ کار آسانی نیست. بردن نفت آبادان اما کاملا آسان به‌نظر می‌رسد. نفت در 5بازی اخیر 4بار باخته و در 9هفته اخیر هرگز به پیروزی نرسیده است.

  سپاهان – هوادار
صدرنشین لیگ، هفته گذشته بالاخره بعد از 6برد متوالی متوقف شد و مقابل آلومینیوم اراک امتیاز داد. البته سپاهان در آن 6هفته مقابل فولاد هم می‌توانست تیم برنده نباشد اما با خوش‌شانسی 3امتیاز از اهواز بیرون کشید. زردپوشان امروز به مصاف تیمی می‌روند که اگرچه جزو صدر‌جدولی‌ها نیست، اما به این راحتی هم به صدر‌جدولی‌ها امتیاز نمی‌دهد. هوادار، مثل آلومینیوم یکی از تیم‌هایی است که خیلی سخت می‌بازد و این نکته را در تقابل با رقیب سپاهان در صدر جدول هم نشان داده است. اگر امروز سپاهان بالاتر از پرسپولیس نشسته، این صدرنشینی را بیش از هر چیز مدیون شکست سرخپوشان مقابل همین تیم هوادار است. حالا تیم غول‌کش به سپاهان رسیده و باید دید می‌تواند از این مدعی هم امتیاز بگیرد یا نه. ژوزه مورایس روی نیمکت زردپوشان، امروز از این موضوع خوشحال است که می‌تواند همه ستاره‌های تأثیرگذارش را در میدان داشته باشد. او در بازی قبلی از حضور چهره‌هایی نظیر مغانلو، احمدزاده و سیاوش یزدانی محروم بود اما امروز با تمام قوا به مصاف هوادار می‌رود که بعد از باخت پرحاشیه مقابل مس رفسنجان، کمی شکننده‌تر از قبل به‌نظر می‌رسد و اگر امروز هم ببازد، کاملا روی نوار باختن قرار می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید