• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 2 اسفند 1401
کد مطلب : 186060
+
-

اخراج ملوان از جام‌

استقلال 2گل به ملوان 10نفره زد و به یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی صعود کرد؛ همه صعودکننده‌های دیروز تهرانی بودند

اخراج ملوان از جام‌

3 بازی روز دوشنبه در چارچوب جام‌حذفی فوتبال ایران با صعود 3تیم تهرانی به مرحله بعد تمام شد. سخت‌ترین صعود را تیم هوادار داشت که در تقابل با مس رفسنجان بعد از 120دقیقه در ضربات پنالتی به برتری رسید. در عوض پیکان در زمین تیم دسته‌دومی به‌راحتی صعود کرد و صعود استقلال هم با اخراج مشکوک بازیکن ملوان در ابتدای نیمه دوم، آسان به‌دست آمد. این 3تیم تهرانی و لیگ برتری به تیم دسته‌یکی پارس‌جنوبی پیوستند که یک روز زودتر صعود کرده بود. 4تیم باقیمانده هم امروز و فردا مشخص می‌شوند.

  2گل با 2تعویض طلایی
تیم استقلال امسال در لیگ برتر طی 2بازی 7گل به ملوان زده بود اما دیروز در بازی حذفی مقابل این تیم حدود یک ساعت برای گلزنی انتظار کشید. ساپینتو این بار ارسلان مطهری‌ را از ترکیب ابتدایی تیمش کنار گذاشته بود و قائدی، محبی و یامگا مثلث این تیم را در جلوی زمین تشکیل می‌دادند. یامگا وینگر شد تا پست مدافع راست برای صالح حردانی که در بازی قبلی گل زده بود و روحیه خوبی داشت، آزاد شود. اما عملکرد استقلال در نیمه اول باعث شد ساپینتو عقب‌نشینی کند و به همان ترکیب قبلی برگردد. بین 2نیمه حردانی از ترکیب خارج شد، یامگا یک خط به عقب برگشت و ارسلان در نوک حمله قرار گرفت که از قضا همین بازیکن دقیقه74 قفل دروازه ملوان را باز کرد. اما مهم‌ترین اتفاق بازی حدودا 20دقیقه قبل از این گل و در وسط زمین رخ داده بود؛ جایی که مجید عیدی بازیکن ملوان با ابوالفضل جلالی به هوا بلند شد و برخورد دستانش با بازیکن استقلال داور را مجاب کرد کارت زرد دوم را به علامت اخراج به او نشان بدهد. عیدی اخطار اول را هم در نیمه اول روی صحنه‌ای گرفته بود که اصرار داشت اصلا روی قائدی مرتکب خطا نشده است. این 2کارت زرد ملوان را 10نفره کرد و شکل بازی را به سود استقلال تغییر داد و نهایتا این تیم با گل‌های 2مهاجم تعویضی‌اش یعنی مطهری و رمضانی به پیروزی رسید. کاپیتان ملوان بعد از این باخت و حذف از جام‌حذفی در میکسدزون به‌شدت از داوری انتقاد کرد و گفت: «شما را به کسی که می‌پرستید قسم می‌دهم، برای این فوتبال VAR بیاورید!» مازیار زارع، سرمربی ملوان نیز در لحظه اخراج شدیدا به داور معترض شد و یک کارت زرد از پیام حیدری گرفت. البته تیم او در مرحله قبلی جام‌حذفی هم شکست خورده بود اما شکست 3بر یک این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان بعدا به برد 3بر صفر تبدیل شد تا ملوان در جام‌حذفی بماند و برای بازی با استقلال راهی تهران شود. تقابل این دو تیم پرافتخار تاریخ جام حذفی در نهایت با صعود استقلال به جمع 8تیم برتر به پایان رسید. این پیروزی در حالی به‌دست آمد که ریکاردو ساپینتو به‌خاطر محرومیت از روی سکوها نظاره‌گر پیروزی و صعود تیمش بود.

   صعود سخت آقای متخصص
اما دیروز قبل و بعد از بازی استقلال، 2بازی دیگر هم از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی برگزار شد که پیکان و هوادار به مرحله بعدی صعود کردند. پیکان میهمان تیم نود ارومیه بود و در ورزشگاه کم‌امکانات ارومیه که به‌سختی برای برگزاری این بازی آماده شد، توانست با 2گل بهروز نوروزی‌فرد و علی رمضانی به پیروزی برسد. شرزود تمیروف هم در نیمه دوم این بازی با یک قیچی‌برگردان زیبا دروازه حریف را تهدید کرد اما همه شانس آوردند که این توپ به تیر دروازه خورد وگرنه شادی گل شرزود تا پاسی از شب ادامه پیدا می‌کرد! در آخرین بازی روز گذشته نیز 2تیم خوب و سرسخت لیگ برتر یعنی مس رفسنجان و هوادار در ورزشگاه شهید دستگردی اکباتان مقابل هم قرار گرفتند. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، این بازی گل نداشت و بعد از 120دقیقه تلاش 2تیم به ضربات پنالتی کشیده شد. در این ضیافت 9ضربه از 10ضربه پنالتی 2تیم تبدیل به گل شد و فقط ضربه حسن جعفری از مس توسط دروازه‌بان هوادار مهار شد و تیم تهرانی به مرحله بعدی صعود کرد. دروازه‌بان هوادار در این مسابقه محمدرضا خالدآبادی بود اما ساکت الهامی دقیقه119این گلر جوان را از بازی بیرون کشید و مهرداد طهماسبی باتجربه را برای ضربات پنالتی به زمین فرستاد. سرمربی هوادار که به‌خاطر اخراج در نیمه اول وقت‌های اضافه، بازی را از روی سکوها دنبال می‌کرد، با این تصمیم تیمش را به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی رساند. الهامی در 3دوره اخیر جام‌حذفی 2بار برنده این جام شده و حالا یک‌بار دیگر با هوادار به جمع 8تیم نهایی رسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید