• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184740
+
-

لزوم بازنگری طرح تفصیلی

شهردار تهران در حاشیه بازدید از سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت مسکن، بسیاری از مشکلات را در کشور حل می‌کند که نیازی به امکانات خارجی هم ندارد، گفت: باید طرح تفصیلی با نگاهی جدید بازنگری شود، شهر را با یک نگاه تک‌ساحتی نمی‌توان اداره کرد. باید در طرح تفصیلی دید جامع‌نگر به شهر داشته باشیم تا شاهد مشکلاتی مانند ناایمنی و بدمسکنی و... نباشیم.
به گزارش همشهری، علیرضا زاکانی ادامه داد: ساخت مسکن، بسیاری از مشکلات را در کشور حل می‌کند که نیازی به امکانات خارجی ندارد. انتظار این است که طرح تفصیلی را جدی بگیریم و وحدت رویه را جاری و ساری کنیم. هرقدر طرح‌های موضعی و موضوعی را گسترش دهیم، بهتر می‌توانیم چهره شهر را تغییر دهیم و محله‌های الگو داشته باشیم. به‌گفته شهردار تهران، اکنون بزرگ‌ترین فرصت و تهدید شهر تهران بافت فرسوده است، خط‌مشی کلی ما حرکت در مسیر رضایتمندی مردم است و در این مسیر نقش معاونت شهرسازی بسیار پررنگ است. زاکانی افزود: هرچقدر به سمت هوشمند‌سازی‌ پیش برویم کارهای بزرگ و خوبی می‌توان برای شهر رقم زد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال‌حاضر سازمان نوسازی شهر تهران در حال ساخت ۳۳ هزار واحد مسکونی در تهران است که اجرای همین تعهدها، الگویی برای ساخت ۳۰۰ هزار واحدی است که قرار بوده، ساخته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید