• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 21 دی 1401
کد مطلب : 182488
+
-

کانون فوتبال جهان

عربستان ظرف یک هفته از بزرگ‌ترین بازیکنان قرن پذیرایی می‌کند

تا 3هفته پیش قطر میزبان ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان در قالب جام جهانی بود و حالا عربستان به مقصد ستاره‌ها تبدیل شده. امشب و فرداشب رئال‌مادرید و بارسلونا در نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا در ریاض به میدان می‌روند و ممکن است در فینال یک‌ ال‌کلاسیکوی دیگر این‌بار در عربستان شکل بگیرد. جالب اینکه 8‌روز دیگر هم تیم پاری‌سن‌ژرمن با همه ستاره‌هایش ازجمله مسی، امباپه و نیمار به عربستان می‌آید تا با تیم منتخب النصر و الهلال بازی کند. کریستیانو رونالدو که به‌تازگی به النصر پیوسته، در این بازی فرصت دارد بار دیگر روبه‌روی مسی قرار بگیرد. یک روز پیش از دیدار دوستانه پاری‌سن‌ژرمن با منتخب 2‌باشگاه عربستانی، سوپرجام ایتالیا هم در ورزشگاه شاه فهد برگزار می‌شود؛ بین میلان و اینتر که فصل پیش قهرمان لیگ و جام حذفی ایتالیا شده بودند. به این ترتیب هفته آینده در عربستان یک دربی دلا مادونینا داریم بین 2‌باشگاه بزرگ شهر میلان و شاید یک ال‌کلاسیکو بین رئال‌مادرید و بارسلونا. فینال سوپرجام اسپانیا یکشنبه آینده (15ژانویه) و دیدار سوپرجام ایتالیا چهارشنبه آینده (18ژانویه) برگزار می‌شود و پی‌اس‌جی با منتخب الهلال و النصر پنجشنبه آینده (19ژانویه). محل انجام همه این بازی‌ها کشور عربستان است و هواداران فوتبال در این کشور می‌توانند ظرف چند روز احتمالا 2 ال‌کلاسیکو، یک دیدار دوستانه پرستاره و اسطوره‌هایی مثل مسی، رونالدو، مودریچ، زلاتان ایبراهیموویچ، بنزما و... را از نزدیک ببینند. سعودی‌ها که باشگاه نیوکاسل را هم خریداری کرده و این تیم را به سروسامان رسانده‌اند، می‌خواهند در کانون توجه فوتبال باشند.

یک خبرنگار عربستانی که اولین‌بار خبر پیوستن رونالدو به النصر را منتشر کرده بود، این‌بار ادعا کرده که الهلال پیشنهاد وسوسه‌انگیز دستمزد سالانه 500میلیون یورو به پدر مسی داده است. درباره انتقال ستارگان دیگری نظیر کانته، ادن آزار، مارسلو، مارکو رویس و... به باشگاه‌های عربستانی شایعات زیادی شنیده شده.


  بدشانسی کارلتو
رئال‌مادرید پس از جام جهانی هنوز نمایش خوبی ارائه نداده. آنها یک بازی را 2 بر صفر از وایادولید بردند، درحالی‌که تا دقیقه80 از گلزنی عاجز مانده و با درخشش کورتوا گلی دریافت نکرده بودند. آنها سپس دیدار مقابل یک تیم کاملا گمنام اسپانیایی در جام حذفی را با یک گل بردند و در لالیگا 2 بر یک به ویارئال باختند. بازیکنان از جام جهانی برگشته رئال هیچ‌کدام در حد خودشان نبوده و نیستند. حالا مصدومیت شدید داوید آلابا (کف پای راست) و شوامنی (کف پای چپ) برای کارلو آنچلوتی قوز بالای قوز شده. پس از فروش کاسمیرو به منچستریونایتد، آنچلوتی تنها یک‌ هافبک دفاعی در اختیار داشت که شوامنی بود و او هم دچار آسیب‌دیدگی شد. هر دو بازیکن 3‌هفته از فوتبال دور خواهند بود و شانس حضور در 6بازی را از دست داده‌اند؛ والنسیا (سوپرجام)، فینال احتمالی سوپرجام، ویارئال (کوپا)، بیلبائو، یک‌چهارم نهایی احتمالی کوپا و بازی با سوسیداد در برنابئو. این دو ممکن است به جام جهانی باشگاه‌ها که 3‌هفته دیگر در مراکش برگزار می‌شود، برسند. کارلتو برای پر کردن جای آلابا مشکلی ندارد و رودیگر را به جای او در ترکیب می‌گذارد اما پر کردن جای شوامنی سخت است. معمولا کروس در این‌جور مواقع به هافبک دفاعی منتقل می‌شود. کاماوینگا و والورده هم هستند اما شاید سرمربی ایتالیایی برای بازی امشب به بازیکن جوان کاستیا به نام ماریو مارتین بازی بدهد. او در بازی دوستانه مقابل ختافه در ایام جام جهانی هم در ترکیب رئال بازی کرده و بازیکن کم‌اشتباه و پرتلاشی نشان داده است. رئال که در لالیگا 3‌امتیاز از بارسلونا عقب افتاده، نمی‌خواهد درصورت برخورد با این تیم در فینال سوپرجام باز هم از حریف عقب باشد یا اصلا به فینال نرود. رئال 6روز دیگر در جام حذفی اسپانیا باز هم باید به مصاف ویارئال برود. قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها می‌تواند پاداش باشگاه قهرمان را به 12میلیون یورو افزایش دهد. رئال فصل پیش قهرمان لالیگا و والنسیا نایب‌قهرمان کوپا شده بودند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید