• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 6 تیر 1401
کد مطلب : 164492
+
-

خدائیان: مصوبات شورای انقلاب فرهنگی حکم قانون دارد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: بهترین ناظران کشور مردم هستند و همکاری آنان در کشف فساد و تخلف به سازمان بازرسی برای نظارت بهتر و بیشتر برعملکرد دستگاه‌ها کمک می‌کند.
به گزارش همشهری، ذبیح‌الله خدائیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سازمان بازرسی سعی کرده‌ایم بازرسی‌ها را به سمت و سوی انسداد گلوگاه‌های فساد ببریم، گفت: حدود ۲هزار مسئله را در سطح کشور بررسی کرده‌ایم که پس از ارزیابی این مسائل به حدود ۲۰۰مسئله مهم و پرچالش رسیده‌ایم که برطرف کردن این چالش‌ها دردستور کار قرار دارند.
خدائیان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه درسازمان بازرسی کل کشور در راستای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر اجرای مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت:با توجه به اینکه مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درحکم قانون و برای دستگاه‌ها لازم‌الاجراست و مصوبات این شورا در رابطه با فرهنگ، عفاف و حجاب کمتر مورد توجه قرار گرفته است با تأکید رئیس قوه قضاییه با مصوبات پیگیری خواهد شد تا دستگاه‌ها به تکالیفی که برای آنها درنظر گرفته شده است عمل کنند. خدائیان بیان کرد: کارگروهی که راه‌اندازی شده نسبت به احصای وظایف دستگاه‌ها اقدام و ابلاغ و قوه قضاییه بر روند اجرای این مصوبات نظارت جدی خواهد کرد. او ادامه داد: متأسفانه برخی وزارتخانه‌ها تاکنون پاسخی درباره اینکه آیا اقدامی در زمینه مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انجام داده‌اند یا خیر، اعلام نکرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید