• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 23 خرداد 1401
کد مطلب : 163071
+
-

شرط قبل از اجرا

با آمدن مدیر جدید تئاترشهر، شرایط اجرا در این مجموعه تغییر‌کرد‌

تئاتر
شرط قبل از اجرا

فهیمه پناه‌آذر - روزنامه‌نگار

انگار همه‌‌چیز به سلیقه مدیران بستگی دارد، اما‌ ای‌کاش این سلیقه بر مدار یک قانون ثابت می‌چرخید نه آنکه با هر آمدن و رفتنی شرایط هم تغییر کند. آن هم شرایط اجرا در مجموعه تئاترشهر که خیلی‌ها دوست دارند اجرایی در سالن‌هایش داشته باشند.
با آمدن کاظم نظری و به‌دست گرفتن سکان تئاتر کشور، تغییر مدیران در سطح میانی آغاز شد، مدیران تغییر کردند و به رسم قدیم مراسم تودیع و معارفه‌ها برگزار شد. حالا مدیر تئاترشهر بعد از ابراهیم گله‌دارزاده، سیدمحمدجواد طاهری است.
او هم مانند دیگر مدیران تئاترشهر شرایط حضور گروه‌های نمایشی در سالن‌های تئاترشهر را براساس اطلاعیه‌ای اعلام کرد. در اطلاعیه با عنوان شرایط پذیرش «آثار حرفه‌ای» و «آثار هنرمندان متقاضی نخستین اجرای عمومی»، این شرایط اعلام شد. 
قرار است متقاضیان براساس این شرایط برای حضور در تئاترشهر ثبت‌نام داشته باشند. در بخش شرایط پذیرش آثار حرفه‌ای آمده است که هر هنرمند می‌تواند یک اثر را در هر فصل ارائه کند و اینکه ارائه متن کامل نمایشنامه الزامی بوده و آثار انتخاب نشده مجوز ارائه مجدد برای بررسی را ندارند. همچنین هنرمند متقاضی می‌بایست حداقل 2 اجرای عمومی به‌عنوان کارگردان در تماشاخانه‌های حرفه‌ای شهر تهران داشته باشد و امضای تفاهمنامه قطعی وابسته به صدور مجوز شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی است. بند دیگری هم در این شرایط وجود دارد و آن شرایط پذیرش آثار متقاضی نخستین اجرا در مجموعه تئاتر شهر است. بازبینی حضوری و فیلم به شکل کامل در این شرایط آمده و اینکه هر هنرمند متقاضی می‌تواند یک اثر را در هر سال ارائه کند. همچنین مدیر جدید تئاترشهر اعلام کرده، فعالیت‌های کارگردان محترم و جوایز دریافتی از جشنواره‌های مختلف در روند بررسی اثر تأثیر مثبت خواهد داشت. این شرایط در حالی اعلام شد که در مدیریت گذشته هم شرایط دیگری برای گروه‌های نمایشی متقاضی در تئاترشهر اعلام شده بود. حالا روابط‌عمومی تئاترشهر نحوه دریافت آثار نمایشی متقاضی اجرا در تئاترشهر را اعلام کرده است. متقاضیان در بخش «آثار حرفه‌ای» می‌توانند تا پایان روز دوشنبه ۳۰خرداد ماه فرم تقاضای اجرای نمایش در مجموعه تئاتر شهر به همراه «متن کامل نمایشنامه» مورد نظر را ارسال کنند و هیچ فیلم و طرح نمایشی مورد پذیرش نیست. آن دسته از هنرمندانی که متقاضی حضور در بخش «آثار متقاضی نخستین اجرا در مجموعه تئاتر شهر» هستند، باید در ابتدا فرم تقاضای اجرای نمایش را تکمیل و سپس با مراجعه حضوری به «کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر» فرم تقاضای اجرای نمایش و فیلم اثر خود را نیز تحویل دهند. درصورت آماده نبودن فیلم نمایش مورد نظر، در شرایط خاص، به تشخیص مدیریت، هماهنگی‌های لازم برای بازبینی حضوری اثر نمایشی انجام خواهد شد. باید دید چه گروه‌هایی برای ثبت‌نام با شرایط جدید در تئاترشهر حاضر می‌شوند. شرایطی که شاید 2 یا 4 سال بعد با آمدن مدیر دیگری تغییر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید