• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224196
+
-

حجت الاسلام علیرضا شیرنژاد تشریح کرد:

برنامه‌های اجرا شده مرکز فعالیت‌های دینی در ماه مبارک رمضان


حجت الاسلام والمسلمین شیرنژاد، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران درباره برنامه های اجراشده درماه مبارک رمضان گفت: مرکز فعالیت ها در  ماه رمضان  امسال چندین عنوان برنامه ذیل پویش «بهار ایران - بهار قرآن» اجرا کرد که از جمله آنها می توان به «بزرگترین کمپین افطاری ساده در جهان اسلام»،«برگزاری بیش از ۱۵ هزار جلسه خانگی قرآن کریم»،«برگزاری ۶۶ جلسه تفسیر قرآن با همکاری ستاد تفسیر استاد قرائتی» ، «توزیع ۵۰ هزار بن کارت معیشتی»،«مسابقه ۳۰ روز ۳۰ درس»،«مراسم  احیای لیالی قدر با حضورنوجوانان مساجد آرمانی» ، «برگزاری پویش من لشکر قدسی‌ام» ، «برپایی نمازهای جماعت در بوستان‌های تهران» و «برگزاری جشن‌های محله‌ای به مناسبت میلاد امام حسن(ع) و عیدفطر در بیش از ۳۵۰ محله» اشاره کرد.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی بیان کرد: در  ماه مبارک مضان، مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ویژه برنامه بزرگترین کمپین افطاری ساده در جهان اسلام را در دستور کار خود قرارداد و برای اولین بار  کمپینی در این گستردگی با کمک مساجد منتخب سراسر شهر برگزارشد.حجت الاسلام شیرنژاد اظهارکرد: بالغ بر ۵۰۰ مسجد منتخب تهران، در شب‌های ماه رمضان با توزیع افطاری ساده میان روزه داران تهرانی به این کمپین بزرگ افطاری ساده پیوستند.

وی ادامه داد:امسال به همت مرکز فعالیت‌هاوباهدف ترویج
معارف قرآنی میان روزه داران تهرانی بیش از ۱۵ هزار جلسه خانگی قرآن برگزارشد.همچنین پویشی باعنوان ۳۰روز ۳۰ درس و با هدف فراگیری معارف قرآنی به راه افتاد. مخاطبان در این طرح هر روز چند آیه از قرآن راهمراه باتفسیرش مطالعه کرده وبعد به سوالات از طریق کد#۳۳۳*۱۳۷*پاسخ دادند.
حجت الاسلام شیر نژاد تشریح کرد:در راستای ترویج کلام وحی و با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری که هر مسجد،یک پایگاه قرآنی شود، برگزاری جلسات تفسیر قرآن را در مساجدتهران با همکاری ستاد تفسیر کلیدزدیم.  در این راستا 66 جلسه تفسیرقرآن توسط مفسرین درمساجدبرگزارشدکه از این میان جلسات تفسیری که همراه باارائه قصص قرآنی برای نوجوانان بودبااستقبال خوبی روبروشد.
رئیس مرکز فعالیت های دینی گفت: امسال باتوجه به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطینی و درآستانه روزجهانی قدس پویش بزرگ من لشکرقدسی ام  نیز درتهران آغازبه‌کارکرد.
وی افزود:تمام هدف ما ازراه اندازی این پویش اقدامی برای هم صدا کردن نوجوانان در نقاط مختلف کشور خصوصاتهران برای اعلان انزجاراز رژیم صهیونیستی بود. سامانه پیامکی 10000423 نیز برای انسجام حداکثری دانش آموزان با این پویش و تکمیل شبکه سازی برای برنامه های دیگرتدارک دیده شد. همچنین فراخوان دریافت محتوا در قالب این پویش نیز به اعلام عمومی رسیدوعلاقه‌مندان به تولیدات رسانه ای خودرا برای این فراخوان ارسال کرده و علاوه بر امکان نشر از جوایز ارزنده ای هم که برای این پویش در نظر گرفته شده است بهره مند شدند.حجت الاسلام شیرنژاد تشریح کرد: محور دیگر این پویش تجمع نوجوانان در حمایت از کودکان و مادران فلسطینی به مناسبت
روز قدس در میدان فلسطین بود. در این اجتماع، بیش از ۳۰ هزار نفر نوجوان و مربی  در  بیش از ۵۰۰ مسجدتهران با شعار «من لشکرقدسی‌ام» و با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین،حمایت خود را از محور مقاومت اعلام کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید