• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 2 خرداد 1401
کد مطلب : 161490
+
-

پیشرفت 65درصدی احداث رینگ آبی تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران که برای ارائه گزارش عملکرد به صحن پارلمان شهری آمده بود از پیشرفت 65درصدی رینگ آبی تهران خبر داد و گفت: «احداث رینگ آبی تهران مهم‌ترین پروژه است که با اجرایی‌شدن آن بزرگ‌ترین آرزوی تهران برآورده می‌شود و سدهای پایتخت(طالقان، امیرکبیر، لار، لتیان و ماملو) به یکدیگر متصل می‌شوند.» به‌گفته محمدرضا بختیاری 3 تا 4سال دیگر این پروژه تکمیل می‌شود.
به گزارش همشهری، وضعیت بارندگی استان تهران اصلا مناسب نیست. موضوعی که مدیرعامل شرکت آبفای تهران آن را بیان کرد و گفت که تا‌کنون ۱۷۹میلی‌متر بارندگی داشتیم و اکنون تهران جزو 6استانی است که با تنش آبی مواجه هستند. بختیاری تأکید کرد: «سال گذشته حجم آب ذخیره‌شده ۸۱۷میلیون مترمکعب بوده و امسال به ۶۱۵میلیون مترمکعب رسیده که کاهش ۲۰۰میلیون مترمکعبی را شاهد هستیم و این اتفاق، تهران را با مشکل روبه‌رو کرده است و ازاین‌رو تمام چاه‌ها در مدار قرار گرفته‌اند چون ناچاریم حجم مخازن را برای پایان شهریورماه نگه‌داریم.»

اهم اقدامات انجام شده
آن‌طور که مدیرعامل شرکت آبفای تهران گفته در پایتخت ۶۰۰حلقه چاه وجود دارد که ۳۰درصد منابع زیرزمینی از این چاه‌ها تأمین می‌شود. همچنین میزان مصرف آب شرب از 7تصفیه‌خانه شهر تهران، یک‌میلیارد و ۱۴۰میلیون مترمکعب است که ۹میلیون و ۴۵۵هزار نفر از آن بهره‌مند می‌شوند. همچنین یک‌میلیون و ۱۴۵هزار انشعاب و ۱۰هزار کیلومتر لوله‌گذاری در تهران انجام شده است.

مخازن اضطراری
ایجاد ۳۷۴مخزن اضطراری در تهران اولویت شرکت آبفای تهران است که بختیاری گفت: «اگر زلزله 6.5ریشتری در تهران اتفاق بیفتد از طریق این مخازن برای ۳ تا ۹روز آب در تهران تأمین خواهد شد. مطالعات متعددی صورت‌گرفته و قرار است تا 2سال آینده این مخازن در مناطق تهران کارگذاری شوند که حدود ۹میلیون نفر می‌توانند در مواقع بحرانی از منابع آب آنها استفاده کنند.» آنطور که این مقام مسئول عنوان کرده تا پایان امسال ۱۲۰مخزن کارگذاری و ۱۰۰مخزن نیز نیمه دوم سال به مناقصه گذاشته می‌شود تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید