• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 24 اسفند 1400
کد مطلب : 156595
+
-

خبرهای کوتاه/ درگذشت ویلیام هرت


ویلیام هرت، بازیگر مشهور سینما و برنده جایزه اسکار در 71 سالگی درگذشت. به گزارش ورایتی، او یکی از بازیگران پرکار سینما و تئاتر بوده و در عمر 71ساله خود در فیلم‌های زیادی نقش‌آفرینی کرده است. ویلیام هرت علاوه بر بردن یک جایزه اسکار در سال1985، 3بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار به‌دلیل بازی‌های درخشان خویش در فیلم‌های «فرزندان یک خدای کوچک‌تر» در سال1986، «اخبار تلویزیون» در سال1987 و «سابقه خشونت» در سال2005 شده بود. او برای بازی در فیلم «سابقه خشونت» جایزه «حلقه منتقدان فیلم نیویورک» در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را نیز به ‌خود اختصاص داده بود. ویلیام هرت همچنین ازجمله بازیگران مطرح فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای مارول نیز بود. او در فیلم «هالک شگفت‌انگیز» در نقش ژنرال تادئوس بازی کرد؛ نقشی که وی در فیلم‌های دیگر ساخته شده با اقتباس از ابرقهرمانان کتاب‌های کمیک دنیای مارول نظیر «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» نیز تکرار کرد. 

برگزیدگان بفتا

هفتادوپنجمین دوره مراسم اعطای جوایز آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) برگزار شد و فیلم «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون که در 8رشته نامزد دریافت جایزه شده بود، جایزه‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردان را به ‌خود اختصاص داد. به‌گزارش گاردین، فیلم «تل ماسه» به کارگردانی دنیس ویلنوو نیز که در 11رشته نامزد شده بود، در رشته‌های بهترین طراحی هنری، موسیقی، صدا، فیلمبرداری و جلوه‌های ویژه بصری، جوایز بفتا را از خود کرد. فیلم ژاپنی «ماشین منو بران» به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی نیز جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را به‌ خود اختصاص داد. «بلفاست» به کارگردانی کنت برانا هم جایزه بهترین فیلم بریتانیایی را دریافت کرد. ویل اسمیت، جایزه بفتا را در رشته بهترین بازیگر مرد برای فیلم «شاه ریچارد» و جوانا اسکنلان هم جایزه بهترین بازیگر زن را برای فیلم «بعد از عشق» دریافت کردند. 

برندگان بزرگ جایزه منتقدان

بیست‌وهفتمین دوره جوایز «فیلم به انتخاب منتقدان» برگزار شد و در بخش جوایز سینمایی، فیلم «قدرت سگ» به کارگردانی جین کمپیون و در بخش تلویزیونی نیز سریال«تد لاسو» برترین جوایز را به‌خود اختصاص دادند. به گزارش ورایتی، سریال «وراثت» و فیلم‌های «بلفاست» و «تلماسه» نیز هر یک در 3رشته جایزه بردند. بدین‌ترتیب جین کمپیون توانست در یک روز جایزه بهترین کارگردانی «انجمن کارگردانان آمریکا»، جایزه بهترین فیلم «بفتا» و جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اقتباسی را در مراسم «فیلم به انتخاب منتقدان» از آن خود کند. «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی که در رشته بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان حضور داشت در این دوره از جوایز «فیلم به انتخاب منتقدان»، رقابت را به فیلم «ماشین منو بران» به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی، واگذار کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید