• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155857
+
-

بازار/ قیمت عرضه انواع شیرینی شب عید

رئیس اتحادیه قنادان تهران با تأکید بر اینکه افزایش قیمت مواداولیه و ثبات نرخ محصول نهایی موجب ضرر و زیان این صنف می‌شود، گفت: با وجود این قیمت شیرینی برای شب عید تغییری نمی‌کند و با همان قیمت مصوب تیرماه1400 عرضه خواهد شد. به‌گفته علی بهره‌مند، هر کیلوگرم شیرینی‌تر درجه یک 78هزار تومان و هر کیلوگرم شیرینی دانمارکی درجه یک 65هزار تومان است.

  قصور شرکت ناظر بر میوه شب عید
علیرضا عباسی، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در توییتی مطرح کرد که یک شرکت مازندرانی مسئول بررسی کیفیت میوه‌های شب عید خریداری شده در سازمان تعاون روستایی بوده، ولی این کار را به درستی انجام نداده است. از نظر وزن و کیفیت برای میوه شب عید شرایطی تعیین شده است، البته قیمت هم مطرح بوده ولی به‌شخصه در بازدیدهایی که داشتم، میوه باکیفیت مناسب خریداری نشده و قیمت هم مناسب نیست.
 
  توقف تولید خودرو تیبا در سال آینده
مدیرعامل سایپا در همایش زنجیره خودروسازی در افق1401 از افزایش تعامل این شرکت با زنجیره تولید و از حذف خودروی تیبا و عرضه خودروی آریا در سال1401 خبر داد و گفت: عرضه این خودرو در سال آینده صرفا برابر با تعداد ثبت‌نامی‌ها خواهد بود. به‌گفته محمدعلی تیموری، دلیل این امر به زیانی معادل 77میلیون‌و400هزار تومان در سود عملیاتی این شرکت بابت تولید هر دستگاه خودروی تیبا بازمی‌گردد.

  عدم‌خرید و فروش دلار با قیمت آزاد در صرافی‌ها
به‌رغم وجود ذخایر کافی ارز در کشور گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد صرافی‌ها تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای خرید و فروش دلار انجام نمی‌دهند. صرافی‌ها می‌گویند تا مشخص نشدن تکلیف نهایی مذاکرات وین عرضه ارز و خرید آن را انجام نمی‌دهیم. در موضوع ارز نیمایی هم روند سابق جریان دارد و صرافی‌ها به افراد دارای ویزا 2.500دلار و به افراد بدون ویزا ۳۰۰ دلار می‌فروشند. این در حالی است که روند قیمت ارز در بازار کاهشی است.

  جزئیات واردات موبایل با ارز خشکبار
سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که براساس قوانین موجود، صادرکنندگان پسته خودشان هم می‌توانند به واردات موبایل اقدام کنند، اما برای سال اول با محدودیت‌هایی مواجه خواهند بود. محمدرضا عالیان گفت: براساس قوانین موجود اگر صادرکنندگان نتوانند ارز خود را به واردکنندگان موبایل بفروشند، مجاز هستند خودشان موبایل وارد کنند. به‌طور کلی هر فردی با کارت بازرگانی می‌تواند اقدام به واردات کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید