• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 16 اسفند 1400
کد مطلب : 155820
+
-

گرینویچ/اجاره‌خانه جنگ‌زده‌ها


کی‌یف: مردم جهان برای کمک به مردم جنگ‌زده اوکراین راه جدیدی یافته‌اند و آن شامل اجاره اینترنتی خانه‌های آنهاست تا از این طریق درآمدی نصیب آنها شود. به گزارش دیلی‌میل، کاربر‌های فضای مجازی به این منظور سراغ اپلیکیشن «ایربی‌ان‌بی» (Airbnb) می‌روند و بابت اجاره خانه‌های جنگ‌زده‌های اوکراینی مدت زمان مشخصی را انتخاب و به این وسیله به‌حساب آنها پول واریز می‌کنند. فقط در روزهای دوم و سوم مارس تقریباً ۱.۵میلیون پوند برای رزرو ۶۱هزار خانه در اوکراین انجام گرفته، آن هم درحالی‌که قرار نیست در آن کشور جنگ‌زده و زیر بمباران، اقامتی از سوی مسافران اتفاق بیفتد. ارسال کمک‌های مالی از طریق اجاره خانه از طریق یک کارزار در رسانه‌های اجتماعی آغاز شد. صاحبان خانه‌های اجاره‌رفته در اوکراین که از این کار مسافران نادیده‌شان بسیار متاثر شده‌اند اعلام کردند از خانه‌هایشان برای پناه دادن به افرادی که بر اثر گلوله‌باران بی‌خانمان شده‌اند استفاده می‌کنند.

اعلام برائت رستوران پوتین

 پاریس: رستوران‌های زنجیره‌ای (فست‌فود) موسوم به پوتین (به فرانسوی poutinerie) پس از موضع‌گیری برخی مشتری‌ها و کاهش فروش شعبه‌هایش در فرانسه و کانادا اعلام کرد هیچ ارتباطی میان این رستوران و رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین وجود ندارد و این رستوران زنجیره‌ای همنام پوتین نیست، این فقط یک شباهت اسمی است. به گزارش مونترال‌دات‌سی‌تی‌وی‌نیوز، آنها در صفحه اینستاگرام خود نیز تاریخچه‌ای از شکل‌گیری رستوران‌هایشان و اینکه در سال 1950میلادی نخستین شعبه‌ آنها در کبک کانادا افتتاح شد منتشر کرده‌اند. در توییتر هم پست آنها بیش از 10هزار لایک دریافت کرده است و چند هزار بار ریتوییت شده است.

فرار ژاپنی‌ها از کارمندان کارگزینی

توکیو: ژاپن با داشتن رتبه اقتصادی تک رقمی همچنان رقم بیکاری جمعیت‌اش را کاهش می‌دهد تا جایی که پژوهشی که اکونومیست آن‌را منتشر کرده نشان می‌دهد در ژاپن این شرکت‌ها هستند که به‌دنبال افراد بیکار می‌گردند. فرار ژاپنی‌ها از کارمندان کارگزینی شرکت‌ها در حالی واقعیت پیدا کرده که چند شرکت هم بابت این کار درآمدزایی می‌کنند. یعنی افراد متخصص به این شرکت‌ها ماموریت می‌دهند که دهان کارفرماهای متقاضی کار با آنها را ببندد و آنها مجبور نباشند حتی جواب تلفن آنها را بدهند. این شرکت‌ها برای این کار معادل 150دلار آمریکا هزینه دریافت می‌کنند و وظیفه‌شان این است که فقط شرکت‌هایی را فهرست کنندکه با شرایط فرد همخوانی دارد و باقی آنها را دست به سر کند. متوسط نرخ بیکاری ژاپن در بازه زمانی ۱۹۵۳ تا ۲۰۲۱ معادل ۲.۸۱درصد بوده است که کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۶۸ میلادی با یک درصد بوده است. با وجود آنکه اقتصاد ژاپن یکی از کمترین میزان‌های درگیری را با ویروس کرونا در مقایسه با دیگر کشور‌های عضو گروه 7 دارد، کاهش فرصت‌های شغلی به‌ویژه در بخش تولید و تجارت بازار کار این کشور را هم تحت‌تأثیر قرار داد اما میزان بیکاری در آن همچنان کنترل شده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید