• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 16 اسفند 1400
کد مطلب : 155790
+
-

نشت گاز این بار در بروجرد 2خانه مسکونی را آوار کرد

انفجار گاز جان 5نفر را گرفت

داخلی
انفجار گاز جان 5نفر را گرفت

انفجارهای مرگبار ناشی از نشت گاز شهری در ماه‌های اخیر جان هموطنان زیادی را گرفت و در تازه‌ترین حادثه که در شهرستان بروجرد رخ داد، 2خانه را آوار کرد و 5قربانی بر جا گذاشت.
به گزارش همشهری، حدود ساعت 23شنبه‌شب، صدای انفجار هولناکی در خیابان شهید علی بیات شهرستان بروجرد، مردم منطقه را به وحشت انداخت. شدت انفجار به حدی بود که صدای ناشی از آن در بیشتر مناطق شهر به گوش رسید و تیم‌های آتش‌نشانی را به محل حادثه کشاند. آتش‌نشانان پس از حضور در محل و بررسی‌های اولیه به این نتیجه رسیدند که علت انفجار نشت گاز شهری بوده است. نشت گاز یکی از خانه‌ها باعث انفجار این خانه شده و شدت آن به حدی بود که خانه دیوار به دیوار نیز کاملا تخریب و آوار شده بود.
آنطور که همسایه‌ها می‌گفتند در هر دو خانه دست‌کم 9نفر ساکن بودند. خانه‌ای که انفجار در آن صورت گرفته بود، محل زندگی 6نفر بود و در خانه همسایه‌ نیز زن و مردی مسن به همراه پسر جوانشان که دچار معلولیت بود زندگی می‌کردند. در این شرایط آواربرداری شروع شد و در همان ابتدا 4نفر که در این حادثه مصدوم شده بودند توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. در ادامه و با انجام عملیات آواربرداری پیکر زن و شوهر مسن همسایه و همچنین زنی 25ساله و پسربچه‌ای 6ساله که جان باخته بودند از زیر آوار بیرون کشیده شد. این اما پایان ماجرا نبود، چرا که امدادگران لحظاتی بعد موفق شدند پیکر نوزادی 2ماهه را که هنوز نفس می‌کشید از زیر آوار بیرون بکشند. زنده ماندن این نوزاد یک معجزه بود و او به سرعت توسط آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت اما متأسفانه صبح دیروز به‌دلیل شدت صدماتی که دیده بود، جانش را از دست داد تا آمار قربانیان این حادثه به 5نفر برسد. نادر موسیوند، معاون عملیات آتش‌نشانی بروجرد با اشاره به اینکه در این حادثه هر دو خانه مسکونی به‌طور صددرصد تخریب شدند و به خانه برخی از همسایه‌ها نیز خسارت وارد شد، گفت: متأسفانه حوادثی که بر اثر نشت گاز رخ می‌دهد بیشتر به‌دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی به مسائل ایمنی رقم می‌خورد و این در حالی است که بارها کارشناسان آتش‌نشانی نسبت به استفاده درست از وسایل گازسوز و اطمینان از ایمنی آنها به شهروندان هشدار داده‌‌اند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید