• یکشنبه 24 تیر 1403
  • الأحَد 7 محرم 1446
  • 2024 Jul 14
سه شنبه 19 تیر 1403
کد مطلب : 229573
+
-

آتش‌سوزی در خانه سالمندان جان ۱۰ نفر را گرفت

آن سوی مرز
آتش‌سوزی در خانه سالمندان جان ۱۰ نفر را گرفت

در پی آتش‌سوزی در خانه سالمندان شهری در شرق اروگوئه 10نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش همشهری به نقل از رویترز، ساعت 6صبح روز یکشنبه به وقت محلی، آتش‌نشانی و پلیس شهر ترینتای‌ترس اروگوئه در جریان آتش‌سوزی در یکی از خانه‌های سالمندان مرکز این شهر قرار گرفتند.
با حضور تیم‌های آتش‌نشانی در محل حادثه، معلوم شد مرکز مورد نظر آسایشگاهی خصوصی با 6اتاق است که در هنگام حادثه 8زن و 2مرد سالخورده در آن حضور داشتند. علاوه بر آنها، یک سرایدار 20ساله نیز در این آسایشگاه حضور داشت که پس از وقوع آتش‌سوزی توانسته بود خود را از در پشتی که به گاراژ می‌رسید، از مهلکه نجات دهد و از ساختمان خارج شود.
این سرایدار جوان پس از نجات جانش، با پلیس و آتش‌نشانی تماس گرفته و حادثه را گزارش داده بود.
آتش‌نشانان پس از به‌ دست آوردن اطلاعات اولیه، عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. در ورودی آسایشگاه به‌دلیل شدت آتش‌سوزی مسدود و باعث شده بود که ساکنان نتوانند فرار کنند. آتش‌نشانان همزمان با عملیات اطفای حریق، وارد خانه سالمندان شدند، اما بررسی‌ها نشان می‌داد که 7نفر از سالمندان بر اثر دودگرفتگی جانشان را از دست داده‌اند. در این حادثه، 3سالمند دیگر دچار جراحات و صدمات بیشتری شده بودند که به بیمارستان منتقل شدند، اما به‌رغم تلاش پزشکان آنها نیز به کام مرگ رفتند.
پس از اطفای حریق و بررسی‌های کارشناسانه معلوم شد که آتش‌سوزی از یک وسیله گرمایشی در اتاق نشیمن آغاز و به‌سرعت باعث شعله‌ور شدن مبل‌‌ها و لوازم شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که قربانیان وقتی موفق به نجات جانشان نشده بودند، به اتاق‌هایشان پناه برده بودند، اما بر اثر دودگرفتگی دچار خفگی شده بودند. گفتنی است که از هفته گذشته به علت بروز موج سرما در اروگوئه دمای هوا در اوایل صبح زیر صفر درجه سانتی‌گراد است و در طول روز از 10درجه فراتر نمی‌رود و مردم مجبورند از وسایل گرمایشی استفاده کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید