• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 14 اسفند 1400
کد مطلب : 155582
+
-

ما نگرانیم

ما نگرانیم

میثم قاسمی - روزنامه‌نگار

خبر واگذاری بخشی از سهام 2تیم فوتبال پایتخت در روزها و هفته‌های اخیر، موجی از حواشی را در میان اهالی فوتبال و طرفداران این دو تیم ایجاد کرده است. آن دسته از دوستداران فوتبال که سن‌شان به دهه70 و مرور اتفاقات آن سال‌ها قد می‌دهد به یاد دارند که سخن از واگذاری این دو تیم در همان سال‌ها آغاز شد و در نهایت با تبلیغاتی فراوان، اداره هرکدام از تیم‌ها به یک وزارتخانه سپرده شد هرچند مالکیت این دو تیم همچنان در اختیار بنیاد مستضعفان باقی ماند. اما در سال‌های بعد و با افزایش هزینه‌های تیم‌داری، وزارتخانه‌ها از اداره این دو تیم کنار کشیدند و مدیریت به سازمان تربیت بدنی آن دوران و وزارت ورزش کنونی بازگشت.
مرور آنچه در این سال‌ها رخ داده و وعده‌هایی که درباره واگذاری این دو تیم داده شده، در یک یادداشت نمی‌گنجد و احتمالا تمام صفحات روزنامه را نیاز دارد. مسئله اینجاست که چرا پس از تمامی این حرف‌ها و اتفاقات، زمانی که واگذاری استقلال و پرسپولیس، نهایی شده، طرفداران این دو تیم چندان راضی نیستند؟ آنها که بیش از هرکس دیگری با مشکلات سرخابی‌ها آشنا هستند و می‌دانند مدیریت و مالکیت دولتی چه بلایی بر سر 2باشگاه بزرگ آسیا آورده و آنها را تبدیل به 2تیم کرده است. 2تیمی که به قول پیشکسوت یکی از آنها، تمام دارایی‌شان در صندوق عقب یک پیکان جا می‌شود. موضوع اینجاست که طرفداران فوتبال، مثل هر شهروند دیگری از اخبار روزمره مطلع می‌شوند. آنها دیده‌اند در این سال‌ها چه بر سر شرکت‌ها و کارخانه‌ها و صنایع واگذار شده به بخش غیردولتی آمده است. اعتصاب هر روزه کارگران را می‌بینند و سرنوشت کارخانه‌های ارج و آزمایش پیش‌رویشان است. طرفداران پرسپولیس و استقلال نگران تیم‌های محبوب‌شان هستند. اگر این تیم‌ها پس از مدتی به سرنوشت صنایع ورشکسته و منحل‌شده دچار شوند، چه‌کسی پاسخگو خواهد بود؟ مشکلات این دو تیم را همه می‌دانیم؛ اما چه تضمیمی وجود دارد که این مشکلات پس از واگذاری سهام به نهادی غیردولتی، بیشتر نشوند و در نهایت روزی نه‌چندان دور با خبر پایان کار آنها روبه‌رو شویم؟ می‌گویید چنین چیزی امکان ندارد؟ از جوانان و نوجوانان امروزی بپرسید آیا نامی از باشگاه‌های پاس تهران، برق شیراز، نیروی زمینی، بانک ملی، شاهین و دارایی و... شنیده‌اند؟ تیم‌های سایپا و پیکان که پشتوانه صنعتی دارند در چه حال و روزی هستند؟
حل مشکل 2تیم پرطرفدار تهرانی برای حضور در آسیا منوط به تفکیک مدیریت و منابع مالی آنها است، اما اشتباه در انجام این کار می‌تواند هر دو باشگاه را نابود کرده و در نهایت فوتبال ایران را دچار ضرری جدی کند. ما طرفداران فوتبال، نگرانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید