• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 12 اسفند 1400
کد مطلب : 155410
+
-

زیریک‌خم /باجرانگ مهمان یزدانی شد

محسن محمودصفری | خبرنگار

حسن یزدانی در زادگاهش روستای لپو صحرای شهرستان جویبار، یک مجموعه ورزشی احداث کرده که در مرحله اول آن، فعلا سالن کشتی با حضور مسئولان استانی ، قهرمانان و پیشکسوتان کشتی افتتاح شده است. یزدانی بعد از افتتاح سالن کشتی هر روز در این مجموعه تمریناتش را پیگیری می‌کند و قهرمانان کشتی ایران نیز هفته‌ای چندبار با حضور در این سالن در کنار او به تمرین می‌پردازند. جالب اینکه این سالن علاوه بر قهرمانان ایرانی، حالا میزبان یک قهرمان جهان و المپیک هم هست. باجرانگ دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از کشور هند به ایران آمده تا چند روزی مهمان حسن یزدانی باشد و در سالن این قهرمان پرآوازه تمرین کند.

شاگرد بنا مربی تیم ملی شد
اولین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان روزهای 15تا 26اسفندماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار می‌شود. منتخبان جام تختی به همراه 7مدال‌آور مسابقات جهانی بزرگسالان و امیدهای جهان باید در این اردو حاضر شوند. حضور طالب نعمت‌پور فرنگی‌کار سابق تیم ملی در بین مربیان دعوت‌شده از نکات جالب لیست محمد بنا بوده است. نعمت‌پور دارنده مدال طلای جهان به‌دلیل استفاده از داروهای نیروزا مادام‌العمر از حضور در میادین ورزشی محروم بود که با پیگیری‌های فدراسیون کشتی این محرومیت به 8سال کاهش پیدا کرد و حدود یک ماه به پایان این محرومیت باقی مانده است.

جدایی سیاست و ورزش!
مسابقات کشتی زیر 23سال قهرمانی اروپا در روزهای 16تا 22اسفند در شهر پلوودیوی بلغارستان برگزار خواهد شد و روس‌ها غایب بزرگ این رقابت‌ها خواهند بود. در اخبار، اشاره‌ای به‌دلیل غیبت روس‌ها نشده ولی تنها جنگ بین اوکراین و روسیه می‌تواند دلیل این غیبت باشد. پیش از این کشتی‌گیران اوکراینی نتوانسته بودند در جام یاشاردوغو حضور داشته باشند. ولاسوف قهرمان جهان و المپیک و تدیف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه در چند روز اخیر حمایت همه‌جانبه‌ خود از پوتین رئیس‌جمهور این کشور را اعلام کرده‌اند. ژان بیلوک دارنده مدال نقره و طلای المپیک از اوکراین هم پا را فراتر از قهرمانان کشتی روس گذاشت و با حضور در بین سربازان اوکراینی ساعتی با آنها گفت‌وگو کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید